xp wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

royma

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Berichten
125
ik heb een vaag probleem. Ik wil op een pc waar al windows xp op staat, xp een keer herinstalleren.

Als de pc vanaf de xp cd boot, dan krijg ik het bekende blauwe installatie scherm, alleen daar komt niks te staan. Bovenin staat alleen WINDOWS. Ik kom er niet doorheen.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik op een of andere manier toch door kan gaan met de installatie?

bedankt!
 
Probeer eens de partitie te verwijderen met fdisk en dan op mieuw op te starten vanaf cdrom.
Probeer eens fdisk/mbr.
 
Laatst bewerkt:
de schijf is geformatteerd. Dus je zou zeggen dat het nu moet werken, maar ik heb al met 2 verschillende cd's geprobeerd om xp te installeren, en steeds kom ik niet verder dan dat blauwe scherm!!

Cd heb ik al in 2 verschillende drives geprobeerd, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik kom er echt niet meer uit!!:(
 
Pak even een win98 opstart disk en doe fdisk/mbr
 
Schijf is opnieuw gepartitioneerd met fdisk. Windows 98 wil er wel op, maar xp en 2000 niet...
 
"fdisk/mbr ook gedaan?"
Dan zul je eens even wat hardware moeten verwijderen kan ook een probleem zijn, geheugens wel goed?
 
mbr verhaal ook al gedaan. Het vreemde is, de pc is een maand of 3 geleden probleemloos opnieuw geinstalleerd. Hij heeft ook verder nooit kuren gehad ofzo.

Ik hoorde gister avond nog van iemand de tip om een jumpertje van het moederbord los te halen om zodoende de opstartinstellingen te resetten... Weet iemand of daar iets van waar is?
 
Er zit een jumper op het meoderbord waarmee je de bios kunt resetten "MAAR WEL DE STEKKER ER UIT ANDERS KUN JE DE BOEL BESCHADIGEN.!! "
Staat wel in het boekje van je moederbord, of kijk anders even bij hun op de site voor een manual
 
Het resetten van de bios heeft blijkbaar geholpen.. Alleen nu blijft de pc tijdens het installeren hangen op het wijzigen van de computernaam...

komt goed hoop ik ;)
 
Wel opnieuw geformateerd, en de naam gewijzigd?
 
jazeker, vanavond ga ik er mee verder... nu ga ik door totdat het opgelost is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan