Xp wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepenscheet

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
moi mensen,,,,

Ik wou laatst mijn 2e HD formatteren (niet die waar windows enzo opstaat!!!), computer zegt bij 99%: fout bij formatteren. ik het dus nog een keer proberen en weer dezelfe melding. Ga ik het in msdos proberen, verloopt vlekkeloos, helemaal leuk, computer start opnieuw op en zegt: fout bij laden van besturingssysteem.:( :( :(.
Wat moet ik nu doen???? ik heb schijf al wel 10 keer geformatteert, partities opnieuw ingedeeld, start de windows xp setup, kies installleren, gaat opnieuw opstarten en dan zegt ie weer fout bij laden van besturingssysteem.....

Wie kan mij helpen???????????:( :( :( :(

dis mijn pc: packard bell xtreme gold editon enzow
Intel pentium 4 3,2 ghz dual core ofzow
512 mb geheugen
2x seagate barracuda 160 GB
Ati radeon x600 256 geheugen
gigabyte moederbord.

als je zo veel problemen heb met de betrefende schijf zou ik deze eens laaten na kijken,
door een tool die je kan downloaden op de site van de fabriekant.
ik zie dat je dus een paar seagates heb moet je naar de seagate site gaan dus,
voer dan je model nummer van de schijf in en zoek bij diagnostic programmas.
daar na even testen.
als die al fouten aan geeft regel dan garantie als je dat nog heb natuurlijk of anders een,
een nieuw schijf kopen.

Wellicht een overbodige vraag, maar staat in de bios wel aangegeven dat de computer als eerste moet opstarten (booten) vanaf cd?:confused:

Dat zou idd goed moeten zijn. Krijg je bij aanzetten van de computer ook eerst de melding: druk op toetst wanneer u van cd wilt opstarten en doe je dat dan ook?

Dat zou idd goed moeten zijn. Krijg je bij aanzetten van de computer ook eerst de melding: druk op toetst wanneer u van cd wilt opstarten en doe je dat dan ook?

ja, eerst druk ik op een toets, partitie enzo kiezen, bestanden kopieren, dan gaat de computer opnieuw opstarten, dan krijg ik die melding, druk ik er NIET op en dan komt er te staan fout bij laden van besturingssysteem.

Die harde schijf waarop je wil in stalleren, is dat een IDE (dus PATA) aansluiting of SATA??

heb het al opgelost, de schijven waren beschadigt, met chkdsk /r hersteld fixboot fixmbr, en toen xp geinstalleerd:D :D :D :D:D:D:D:D:D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan