xp wil niet meer installeren:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
De hardeschijf van mijn ooms pc was kapot gegaan en heeft die een nieuwe gekocht en vroeg hij aan mij of ik xp er op wou zetten ik de cd erin doen van xp home sp 1 (legaal) die erbij zat patitie's gemaakt van 60 en 244 gb zoals hij wou beide patitie's geformatteerd en xp is de bestanden aan het kopieeren en bij de 79 % geeft die steeds aan dat een bestand niet kan worden gekopiereerd ik op enter drukken om opnieuw te proberen bij de eerste paar wil het nog wel maar daarna wil het niet meer en moet ik de setup afsluiten want als je 30 bestanden niet hebt wil ook niet denkik

wie kan mij helpen?

greetz,
kvbmaster

Hoi,

Kijk eens of er zichtbare beschadigingen zijn op de CD van XP .....
Soms wil het werken door de cd te kopiëren.

Andere tip:

Moet je dus op een andere pc doen :p
Schakel op die pc via de verkenner de opties
'Beveiligde en besturingssysteem bestanden verbergen' UIT
en
'Verborgen mappen en bestanden weergeven' IN

Maak op die pc een tijdelijke map aan en kopieer de inhoud van de WinXP-cd naar deze map.
Krijg je foutmeldingen, dan ga er maar van uit dat de oorzaak in een beschadigde cd ligt.
Krijg je die foutmeldingen niet, dan kan je de inhoud van die map weer op een cd branden en kijken of je vanaf deze cd wél een volledige installatie kunt doen.

ik heb het volgende gedaan:
andere hardschijf geprobeerd hetzelfde probleem
de cd is schoon en dit is de eerste keer dat die word gebruikt en ik heb nog wat andere xp cd's liggen maar die werken ook niet

ik krijg ook als ik de pc opstart en even doorlaat lopen en de cd speler leeglaat

een error van de bios dat gaat zosnel weg ik kan het niet zosnel typen en een filmpje wou niet:confused:

en:

NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ANT+DEL om opnieuw te starten

alvast bedankt

greetz,
kvbmaster

zijn het telkens de zelfde bestanden die voorbij komen? Ik raad eens aan om het werkgeheugen te controleren. Heb je zelf nog ander werkgeheugen liggen om te testen?

het werkgeheugen is 2,5 gb en had hij er laatst nog bij in gezet en toen werkte de pc nog perfect en het zijn steeds andere bestanden en ik dacht omdat het steeds andere zijn een paar keer de bestanden te kopieren maar dat ging ook niet echt

test eens 1 voor 1 het werk geheugen door er 1 in te laten zitten.. :) ik denk dat dat je 3 of 4 reepjes in je geheugenbank hebt draaien? Doe bijvoorbeeld eens de 2 gig er uit en install em eens met 512 mb? en lukt dat niet doe je die er uit en de volgende er in.. doet hij het wel dan is misschien DIE module kapot. Snap je mijn verhaal? Test dat werkgeheugen gewoon op die manier. Ik denk zelf dat het probleem met 1 module het is. En het maakt niet uit of het nog maar 265mb module er in zit.. het is tog alleen maar een test.

ik snap je verhaal ja:P ik ga het morgen wel even kijken of het helpt er zitten 2 van 1 gb in en 2 van 256 mb en moet ik dan elke stik in het eerste bankje doen en kijken of het dan wel wil en als het niet wil de volgende en zo maar door een daarna testen met 2 van 256 en met 2 van 1 gb?

Wat je ook kunt doen is je XP Home installatie-cd opnieuw bouwen, maar dan met Service Pack 2 geïntegreerd erin. (Dit is natuurlijk niet nodig als je XP Home cd al inclusief Service Pack 2 is).

Instructies: link
Service Pack 2 voor Nederlandse XP: link

Tijs.

dat lijkt me ook wel handig xp op een cd zetten die up to date is maar ik heb het geprobeert met de oorsprongelijke stickjes die erin zaten en nu installeert die wel betekent dit dat er een virus inzit in die bankjes voor het geheugen? of in die stick zelf? of wat is er dan precies aan de hand?

Ik ben erg benieuwd naar dit probleem ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ook ik heb een nieuwe harde schijf erin. Ik heb 3 cd's geprobeerd incl nieuwe en steeds komt ie weer dat bepaalde bestanden niet kunnen worden gekopieerd. Soms helpt het om tussen cd's te wisselen. erg vaag.... Ik moet nog de truc met werkgeheugen proberen. Zou het ook aan de cd/dvd speler kunnen liggen?

dat lijkt me ook wel handig xp op een cd zetten die up to date is maar ik heb het geprobeert met de oorsprongelijke stickjes die erin zaten en nu installeert die wel betekent dit dat er een virus inzit in die bankjes voor het geheugen? of in die stick zelf? of wat is er dan precies aan de hand?

Nee, dit betekent dat het nieuw geplaatste geheugen niet wordt ondersteund door je moederbord, of dat de combi van 2 x 1Gb en 2 x 256Mb niet kan.

Wat waren de originele bankjes, die van 256Mb of die van 1Gb?
Het kan namelijk ook zijn dat je moederbord maximaal 2Gb accepteert en dan zou je kunnen proberen om alleen die twee van 1Gb te plaatsen.
Let wel, die moeten altijd (trouwens ook die met het grootste geheugen) in de éérste twee slots zitten (bekeken vanaf de positie van de processor)

Het probleem bij mij was idd een kapot geheugenkaartje. Ik had 2x 1G heb er 1 uitgehaald in instaleerde XP zonder problemen. Ik dacht misschien dat 2G teveel is met installeren dus heb hem daarna weer terug gezet. Alles ging goed maar na een tijdje in XP ging ie in een automatische reset (ook al een vastloper gehad, maar toen was ik ook aan het klooien). Toen wist ik het zeker: die kaart is echt kapot.

Wat wel erg leuk is om te vermelden:
Ik heb daarna mijn nieuwe harddisk geformateerd en Vista Ultimate erop gezet. Toen ik mijn kapotte harde schijf eraan hing en opstarte ging Vista een checkdisk doen en heeft het een en ander gedelete en gerepareerd ofzo maar doet mijn schijf het weer!! Heb dus mijn verloren bestanden terug!! Ik had de schijven vroeger in RAID1 staan en nu zonder RAID gewoon in mijn SATA poort geplugd ik weet niet of dat uitmaakt. Maar het is de moeite waard om te proberen of je oude schijf het weer doet als het aan je geheugen lag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan