XP+win98se boot vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
1.627
nog een vraagje :p

ik heb vanochtend eerst windows 98se geinstalleerd op mijn D:\ daarna mijn C:\ geformateerd, weer opgestart in windows 98 en dan mijn XP cd erin gedaan en de installatie begonnen

XP is nu geinstalleerd op C:\ en windows 98se staat op D:\

nu wil ik 98se verwijderen, via format D: maar krijg ik dan geen problemen met mijn boot volgorde, en verdwijnt het boot menu dan,

ik kan btw boot.ini niet vinden op de C:\ of op de D:\
 
boot.ini is een verborgen bestand.
Misschien verborgen bestanden zichtbaar maken?
 
Beveiligde bestanden verbergen' uitvinken. Opnieuw installeren kan ook, je hebt gezien de volgorde van acties tijd teveel ;)
 
Geplaatst door caveman
Beveiligde bestanden verbergen' uitvinken. Opnieuw installeren kan ook, je hebt gezien de volgorde van acties tijd teveel ;)

nou tijd te veel niet echt, maar XP installatie blijft hangen in DOS bij mij :D vandaar dat ik het via een windows moet doen :p

ok gevonden:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

nu wil ik dus dat hij alleen windows XP opstart (die op C:\ staat)
 
Geplaatst door caveman
K', maar kan je het bestand vinden?

ja :D (zie post boven)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

dit moet veranderd worden dat ik geen bootmenu meer krijg en dat ie automatisch windows XP opstart die op C:\ staat
 
C:\="Microsoft Windows" verwijderen, klaar. Overigens wil 98 altijd op c: staan (de betreffende partitie wordt dan c: los van enige volgorde op je schijf), dus hoe zeker ben je ervan dat deze op d: staat (gezien je 1e verhaal)?
 
:D

ja windows XP staat op C:\ staat de map Documents en Settings, onder en er staan meer XP mappen onder :)
heb gekozen bij installatie van window98se dat hij niet C:\windows maar D:\windows moet installeren,

en XP heb ik toegezegd op C:\ te installeren
 
Oké, dan wel je bootbestanden van 98 op c: naderhand nog verwijderen, dan ben je "clean" :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan