(XP) Windows wordt gestart blijft 20 seconden hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Hallotjes,

Ik heb weer eens een probleem. Bij het opstarten van m'n computer blijf hij 20 seconden wachten in het "Windows wordt gestart" scherm. Voorheen nooit gehad, voor derest gaat het ook allemaal heel snel.

Kan iemand me helpen? :)
 
Ik ben spyware en virusvrij (gescand met NOD32 en Adaware)
 
je hebt niets gewijzigd en of toegevoegd in je hardware configuratie? Mischien iets bijgeplaatst, een usb sticj eraan hangen of een mp3 player.

Heb je instellingen gewijzigd in een antivirus prog? heb je daar toevallig onlangs updates voor binnen gehaald. Mischien dat het prgramma nu eerst de opstart bestand bekijkt, ook al is dit niet logisch omdat je al een opstart scherm ziet van windows.
 
Ik heb vanmorgen net een nieuwe virusscanner geinstalleerd. Ik had Antivir en nu NOD32
 
Ik heb nu met een stopwatch gemeten. Het duurt maarliefst 40 (!) seconden. Dan voor een AMD 3500+... Helaas staat systeemherstel ook uitgeschakeld, domme ik, had ik nooit uit moeten zetten. :(
 
Woehoe, ik heb gewoon alles services aangezet (zit ik nog wel eens me te klooien, om windows te tweaken) en nu start hij weer super snel!

Bedankt voor de hulp!
 
Altijd graag gedaan, het was een lange week en heb totaal geen tijd gehad voor helpmij..... (helaas)
He maar je hebt zelf het antwoord gegeven en opgelost...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan