xp x64 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xr2

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
23
Ik heb een vraagje over het installeren van Windows xp 64-bit.

Ik heb een systeem met 3 harde schijven, waarvan 2 in RAID0 opstelling staan, en 1 non-raid.
Nu wil ik Windows xp in dual boot installeren (maakt niet uit of hij op de raid opstelling of de andere harde schijf komt), Vista heb ik al geinstalleerd.

Ik heb geen floppy station, en heb al gelezen over het slipstreamen van de windows cd.. Maar dit begreep ik niet helemaal.

En hoe komt het dat windows óók de normale HDD niet kan vinden?

Als iemand mij kan helpen hiermee, heel graag :)

Alvast bedank, xr2.
 
Hey!

Je vertelt een hoop maar wat is je vraag nu precies?

- Windows XP wil je installeren terwijl Vista erop staat maar de set-up herkent geen schijven?
 
Ja als je pc een RAID opstelling heeft kan windows xp je harde schijven niet vinden :shocked:
 
Net nadat XP's setup gestart is staat onder in het scherm "Druk op F6 om een aangepaste RAID driver te installeren" (of iets in die trend).

Druk op F6 en stop de floppy met de driver in de PC.

XP herkent de schijven nu wel.

Fig-1.jpg

http://www.intel.com/support/chipsets/iaa_raid/sb/CS-009325.htm
 
Tja.. Voor zover ik weet kan XP's setup alleen maar met floppies omgaan.
Dus eentje lenen, of een externe?
 
Ja daar dacht ik zelf ook al aan, toch zou ik wat meer informatie willen vinden over het slipstreamen van de windows dvd, óf het eventueel installeren van de raid-driver op windows vista als dit mogelijk is, ik zit nu dus al namelijk achter de pc waar xp op moet komen ;)

In ieder geval bedankt voor je moeite :thumb:
 
Voor zover ik weet kun je alleen drivers voor Windows slipstreamen en niet voor de Windows set-up.

De set-up gebruikt daarom ook alleen basisdrivers (lage schermresolutie zonder kleur, muis, toetsenbord, etc..).
 
Hmm ik heb al het 1 en ander gelezen over het slipstreamen van de windows cd met een raid driver om zo toch op raid te kunnen installeren, alleen begreep ik het niet helemaal :)
 
Dit is alleen een handleiding om SP2 en wat enkele updates toe te voegen aan de win cd..
Geen raid driver
 
Optioneel kunnen we nog:

* Onze cd-key hierin verwerken.
* De installatie aanpassen met onze eigen netwerkeigenschappen.
* Gebruikersaccounts toevoegen.
* Windows onderdelen aanpassen of verwijderen.
* Drivers van derden toevoegen.
Sliptut11.gif


Met een beetje zelf puzzelen moet je volgens mij een heel eind komen, toch?
 
Voor zover ik weet kun je alleen drivers voor Windows slipstreamen en niet voor de Windows set-up.

De set-up gebruikt daarom ook alleen basisdrivers (lage schermresolutie zonder kleur, muis, toetsenbord, etc..).

Graag even een toevoeging, met een usb floppydrive kreeg ik dit niet voor elkaar. Pas na het plaatsen van een "echte" floppydrive liep de installatie verder.
 
das jammer, want de handleidingen voor het slipstreamen van drivers in je xp cd zijn meestal redelijk te doen. Het kost natuurlijk wel enige moeite en uitzoekwerk, maar dan heb je ook wat.
Drivers staan als het goed is op je moederbord cdtje en anders op de site van de fabrikant van je moederbord. Bij asus b.v. staat netjes aangegeven welke drivers je moet hebben voor het installeren onder raid.

N-lite is echt een makkelijk programma, ik heb laats ook zo mijn eigen cd gemaakt en het werkt ideaal. Advies: probeer het! het kost je hoogstens wat tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan