XP zelf de computer uit laten zetten ipv met de hand

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Hoe kan ik XP tijdens de shut down automatisch m'n computer uit laten zetten.

Ik krijg nu elke keer na het aanklikken van shut down de vermelding:

"It is now safe to turn off your computer" en daarna moet ik 'm handmatig uitzetten.

Hoe kan je 'm automatisch uit laten schakelen, zodat je niet meer de knop in hoeft te drukken, maar de computer zelf de stroom toevoer uitschakelt?

Ik hoor het graag.

Groeten, Leonie

start
configuratiescherm
energiebeheer.
dan kun je daar bijna alles instellen.

1. Click Start, then click the Run command.
2. Type REGEDIT in the Open text box and click OK.
3. Navigate to the following Registry key: HKEY CURRENT USER\Control Panel\Desktop
4. Find the PowerOffActive entry in the right pane of the Registry Editor and double click on it.
5. In the Edit String dialog box, replace the 0 in the Value data text box with a 1, then click OK.
6. Restart the computer.

Zo moet het werken :) Geleent van: lokoloko

bovenstaande werkt goed voor onwillige progjes maar ik denk dat je bedoelt dat het afsluiten goed gaat maar dat je t dat je comp als laatste stap nog handmatig met powerknop moet uitdoen
dit verhelpt het(als je computer APM ondersteunt wat bijna zeker is)
ga naarconfiguratiescherm - prestaties en onderhoud energiebeheer. In het dialoogvenster eigenschappen voor energiebeheer secteerr tab APM. vinkje voor ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen

Laatst bewerkt:
Hoi,

De procedure via command-regedit enz.. helpt idd niet :( Toch bedankt voor de tip :)

Is APM in het engels UPS?
(ik kan het tabblad nml niet vinden, zie ok nergens iets staan om ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer aan te vinken)

Ik hoor het graag.

Groet, Leonie

Probeer dit script. Je virusscanner gaat wel protesteren, maar je kunt 'm zonder problemen uitvoeren.:)

alscomputer aan acpi standaard voldoet heeft het geen tabblad,dan weet ik op dit moment ook geen oplossing

Thanx!!

Het is gelukt. Ik heb toch nog het tabblad APM kunnen vinden.

Dank je wel!!!

Groeten, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan