Docwell
Verenigingslid
- Lid geworden
- 2 jan 2001
- Besturingssysteem
- Win 10 Pro Win 11
- Office versie
- Office 365
Goedemorgen,
Gisteren "zag" Windows XP SP 2 plotseling mijn netwerkkaart niet meer.
Ik dacht, dat de kaart kapot was en kocht een nieuwe.
(linksys LNE100TX)
De nieuwe kaart werd geïnstalleerd maar blijktdaarna nergens zichtbaar :
Configuratiescherm > netwerkeverbindingen : leeg
Wizard netwerk instellen : foutmelding : kan geen hardware vinden
Configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer : niet te vinden
maar nu aldaar bij tabblad beeld "verborgen apparaten weergeven" selecteren en de map netwerkadapters verschijnt met onder meer mijn adapter, maar die heet dan "Linksys LNE100 TX Fast Int Adapter pakketplanner minipoort"
en vervolgens staan in die map een aantal WAN minipoorten, mijn oude netwerkaart (niet meer aanwezig) als minipoort en een item "direct parallel"
Nu nog het gekste : bij taakbeheer; tabblad netwerk staat de kaart keurig met naam en toenaam als operationeel ?
Het spul werkt zo te zien ook weer goed maar waarom staat alles op zo'n vreemde plek ?
Wie geeft mij uitleg Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Jos
Gisteren "zag" Windows XP SP 2 plotseling mijn netwerkkaart niet meer.
Ik dacht, dat de kaart kapot was en kocht een nieuwe.
(linksys LNE100TX)
De nieuwe kaart werd geïnstalleerd maar blijktdaarna nergens zichtbaar :
Configuratiescherm > netwerkeverbindingen : leeg
Wizard netwerk instellen : foutmelding : kan geen hardware vinden
Configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer : niet te vinden
maar nu aldaar bij tabblad beeld "verborgen apparaten weergeven" selecteren en de map netwerkadapters verschijnt met onder meer mijn adapter, maar die heet dan "Linksys LNE100 TX Fast Int Adapter pakketplanner minipoort"
en vervolgens staan in die map een aantal WAN minipoorten, mijn oude netwerkaart (niet meer aanwezig) als minipoort en een item "direct parallel"
Nu nog het gekste : bij taakbeheer; tabblad netwerk staat de kaart keurig met naam en toenaam als operationeel ?
Het spul werkt zo te zien ook weer goed maar waarom staat alles op zo'n vreemde plek ?
Wie geeft mij uitleg Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Jos