xp ziet sataschijf niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chimene

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hallo,

Ik heb vandaag een pc van de aldi (medion p34600 ) gekocht en hier staat vista home premium op.

nu heb ik een partitie aangemaakt waar ik xp op wil zetten maar dit gaat niet omdat xp de schijf tijdens het installeren niet herkend.

Ik heb tijdens de installatie op f6 gedrukt om de drivers te laden maar ik heb deze dus niet en ik heb ook geen diskette station waar van ik deze zou kunnen laden.

De schijf die erin is een wdc wd5000aacs-00zub scsi disk device.( 500gb)

Ik heb op de site van western digital gekeken maar ik kan hiervoor geen drivers vinden en op google word ik ook niet veel wijzer.

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg?

Je moet niet op de site van WD zijn om SATA drivers te vinden, maar op de site van de moederbord fabrikant.

hoe kan ik er achter komen wat voor type moederbord erin zit??:(

dank je dit is dus gelukt en er zit een medionpc ms-7366 moederbord in en nu heb ik gekeken op de recovery cd en er staan verschillende stuurprogramma`s op namelijk:

nvidia chipset
realtek geluidskaart
nvidia videokaart
creatix tv kaart
x10 afstandsbediening
ralink wireless lan
nvidia ahci
nvidia raid

staan de gewenste drivers hier misschien in??

Ik vermoed van niet, omdat de machine met Vista is afgeleverd en ik dientengevolge aanneem dat er geen XP drivers zijn meegeleverd.
Je hoop zal gevestigd moeten zijn op de site van Medion en dan bij de driver downloadsectie voor jouw machine. Met een beetje mazzel is die machine optioneel ook geleverd met Windows XP en dús zijn er dan ook XP drivers te downloaden.

Laatst bewerkt:
deze drivers staan in de map xp drivers op de recovery cd dus misschien toch wel maar ik wacht je antwoord even af!

dank je dit is dus gelukt en er zit een medionpc ms-7366 moederbord in en nu heb ik gekeken op de recovery cd en er staan verschillende stuurprogramma`s op namelijk:

nvidia chipset
realtek geluidskaart
nvidia videokaart
creatix tv kaart
x10 afstandsbediening
ralink wireless lan
nvidia ahci
nvidia raid

staan de gewenste drivers hier misschien in??

Áls dat zo is, dan moet je die hebben. Nu nog een XP CD slipstreamen.

Dat betekent dat je een kopie maakt van je XP CD en daarna op diezelfde CD de SATA drivers zet. Tijdens de opstart van de installatie kan XP dan de SATA drivers op de CD zelf vinden, zonder dat je een diskettestation nodig hebt.

Tip:
type ook eens in Google:
xp slipstreamen

ik ga hiermee aan de slag alvast bedankt voor de moeite en het geduld en je hoort er nog van!:thumb:

ik heb het geprobeerd om de mappen erbij te zetten maar dat is niet gelukt ( nu inmiddels 3 cd`s verpest)

Moet ik de sata drivers ineen bepaalde map zetten.

Want ik had de cd van xp gekopieerd naar een map en daar de drivers bijgezet en dan gebrand maar dan kon ik niet meer opstarten vanaf de cd en starte de pc gelijk met vista op!

Wat mij betreft eerst de XP CD kopieren (1 op 1) en daarna die drivers erbij zetten.

dit heb ik geprobeerd en ik heb de drivers eerst in een mapje erbij gezet en dat lukte niet daarna de drivers los erbij gedaan en dit lukte ook niet van daar mijn vraag of deze bijvoorbeeld in de map i386 moet of in een andere map en moet ik ze er dan los in kopieren of ook in een map.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het 100% concrete antwoord niet kan geven. Ik weet alleen dat velen je voorafgegaan zijn door de SATA drivers mee te branden op de XP CD en dat zij daarna probeemloos hun SATA drivers tijdens de XP installatie konden installeren.

Wellicht dat het linkje dat ik plaatste heel concrete aanwzijzingen herbergt? (In één van de onderliggende topics)

Of mogelijik iemand die meeleest?

ok bedankt !

ik ga het morgen verder proberen maar ik kom hier nog op terug!

sorry voor het wat late antwoord op de vraag.( vakantie)

Ik kreeg het probleem niet opgelost en toen 2 dagen met vista gewerkt en toen sloeg de pc iedere keer zo vast bij het openen van internet dat ik mijn zakken vol had van die pc.

Ik heb de pc terug ingeleverd en mijn geld terug gekregen en maar om een andere pc gegaan.

Hier xp pro opgezet zonder enkel probleem en zodoende ben ik nu een tevreden mens!!

Dank voor het meedenken!!!!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan