XP ziet USBstick niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Medion (aldi) PC PIV 2,6 GHz 1GB geheugen
Windows XP professional servicepack 3 en alle updates..

Als ik aan de voorkant een USB stick inprik hoor ik het geluidje van USB apparaat aangesloten, ik krijg geen foutmendingen maar toch zie ik in total commander de USB stick niet verschijnen (geen enkele USBstick)
Ook in het "mijn computer" scherm staat ie niet .
Ik kan er dus niks van lezen en/of op zetten.
Echter als je op het USB veilig verwijderen icoontje in het vak rechtsonder klik staat ie er WEL ..

Ik heb de USB drivers vernieuwd , geen resultaat ..
Kent iemand dit probleem ?
En vooral wat kan ik er aan doen zonder dat ik wéér opniew XP moet installeren ?
 
Hoi,
als je de stick aan de achterkant inprikt zie je hem dan wel?
 
Medion (aldi) PC PIV 2,6 GHz 1GB geheugen
Windows XP professional servicepack 3 en alle updates..

Als ik aan de voorkant een USB stick inprik hoor ik het geluidje van USB apparaat aangesloten, ik krijg geen foutmendingen maar toch zie ik in total commander de USB stick niet verschijnen (geen enkele USBstick)
Ook in het "mijn computer" scherm staat ie niet .
Ik kan er dus niks van lezen en/of op zetten.
Echter als je op het USB veilig verwijderen icoontje in het vak rechtsonder klik staat ie er WEL ..

Ik heb de USB drivers vernieuwd , geen resultaat ..
Kent iemand dit probleem ?
En vooral wat kan ik er aan doen zonder dat ik wéér opniew XP moet installeren ?


Deze zin intrigeert mij.....................
Staat in apparaatbeheer alles op oké? Geen cirkels met kruizen erin / geen uitroeptekens voor apparaten? Heb je na de installatie van Windows de chipset / moederborddrivers wel geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Onder apparaatbeheer zie je onder Universal Serial Bus-controllers een hele lijst staan.
Verwijder die eens stuk voor stuk door erop te rechtsklikken en te kiezen voor 'Installatie ongedaan maken', begin bij de onderste en verwijder eerst alle 'dubbele'.
Het kan geen kwaad en ruimt veel op, wat 'ooit' een keer op een USB-poort aangesloten is geweest.
 
Deze zin intrigeert mij.....................
Staat in apparaatbeheer alles op oké? Geen cirkels met kruizen erin / geen uitroeptekens voor apparaten? Heb je na de installatie van Windows de chipset / moederborddrivers wel geïnstalleerd?

geen cirkels met kruisen , geen uitroep tekens , ik heb de moederbord drivers van deze pc bij de Medion site gedownload.
Ik was nog vergeten: een webcam doet het WEL op die zelfde USB poort ..

Dit zelfde is me al eens eerder overkomen en toen heb ik de zaak geformatteerd en er een nieuwe XP op geinstalleerd en toen was het wel goed ,

Maar er staat al een boel op deze PC en herinstalleren zou me dagen kosten en daar zie ik tegen op om eerlijk te zijn ...
 
Hoi,

Onder apparaatbeheer zie je onder Universal Serial Bus-controllers een hele lijst staan.
Verwijder die eens stuk voor stuk door erop te rechtsklikken en te kiezen voor 'Installatie ongedaan maken', begin bij de onderste en verwijder eerst alle 'dubbele'.
Het kan geen kwaad en ruimt veel op, wat 'ooit' een keer op een USB-poort aangesloten is geweest.

Dat was het eerste wat ik heb gedaan, maakt niks uit ... het apparaat wordt wel gezien want het staat in de lijst van aangekoppelde USB apparaten,(die je ziet als je op dat icoontje [USB apparaten verwijnderen] rechtsonder op het scherm klikt ) en als je in eigenschappen kijkt dan staat er "dit apparaat werkt correct"
Het verschijnt alleen niet in de lijst van harde schijven, wat normaal gesproken wel zo is ...
 
Hoi,
als je de stick aan de achterkant inprikt zie je hem dan wel?

Dat is het zelfde, Windows ziet hem WEL maar hij verschijnt niet als schijf in total commander of windows explorer..

bij al mijn andere windows computers gebeurt dat wel zonder problemen ...
 
Nog een vraagje, zie je de stick wel bij schijfbeheer?
run>diskmgmt.msc>enter
 
Misschien een kwestie van rechten?
Wat gebeurt er als je in de veilige modus opstart en dan het ding inplugt?
 
Nog een vraagje, zie je de stick wel bij schijfbeheer?
run>diskmgmt.msc>enter

ik heb dat net even gekeken en ja hij staat er bij, stations letter J en "in orde"

Dat bracht mij op het idee om in de command regel van total commander eens J: > enter te doen , en wie schetst mijn verbazing, daar komt ie ineens te voorschijn ..
Maar haal ik hem er uit en steek hem later weer terug, begint het weer van voren af aan .
Ik kan hem nu wel gebruiken maar moet eerst die zelfde kunstgreep weer toepassen om hem weer als usb schijf te laten zien
 
Misschien een kwestie van rechten?
Wat gebeurt er als je in de veilige modus opstart en dan het ding inplugt?

Het is één van mijn eigen computers en ik heb op all die dingen adminstrator rechten ..
 
Hoi,
wat je moet proberen is je stick een hogere stationsletter geven b.v. Z of zoiets, dan kan het wel eens lukken.
 
Hoi,
wat je moet proberen is je stick een hogere stationsletter geven b.v. Z of zoiets, dan kan het wel eens lukken.

Dis stationsletter krijgt ie van windows, het probleem is dat windows die stick niet laat zien...
 
Onder schijfbeheer kun je met rechtsklik de stationsletter en paden wijzigen.
 
Het is één van mijn eigen computers en ik heb op al die dingen adminstrator rechten ..
Als we hier op de Helpmij van iedereen een euro kregen die hetzelfde dacht en die er later achterkwam dat 'ie de rechten niet (overal) had, dan was de Helpmij een rijke vereniging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan