Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutser

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Berichten
14
Ik wou XP installeren op m'n pc waar al ME opstond. XP gaf aan om een upgrade te doen dus klikte ik ja aan.
(ben tenslotte maar een beginner op pc.)
Heeft de Pc gescant en zei toen dat hij XP niet kon installeren op de C schijf, er is wel een D schijf maar dat gedeelte is veel te klein.
XP vroeg helemaal niet om C te formateren enz ? Hoe krijg ik nu die XP op m'n schijf inplaats van ME
 
Laatst bewerkt:
waarom wou hij niet installeren dan, weet je dat???
 
Het beste is om een volledige installatie te doen, geen upgrade.
Maak wel eerst een backup van de belangrijke bestanden en progjes. Hij veegt dan nl alles uit.
 
Gewoon de partities opnieuw indelen, Windows XP heeft ongeveer 2 GB vrije ruimte nodig.
 
XP installeren.

Indien je ME niet meer nodig hebt en je perse wil formatteren dan is het het makkelijkst als je opstart van de XP cd rom.

Na het laden van een aantal bestanden (duurt even) krijg je de optie om partites te formatteren, verwijderen en of samen te voegen.

Tevens kun je dan gelijk kiezen voor Fat32 of NTFS.

De installatie van XP zal dan moeten lukken, tenzij sommmige hardware niet door XP ondersteunt wordt.

Sommige moederborden hebben een bios upgrade nodig.

Suc6
 
Ook kan je Smartdrive aanzetten, dat de installatie aanzienlijk versneld.

Om Smartdrive aan te zetten, zul je eerst het bestandje Smartdrv.exe naar een Win98-opstartdisk moeten kopieren, vervolgens de pc opnieuw opstarten met de Win98-bootdisk (met Opstarten met cdrom-ondersteuning uit het keuzelijstje gekozen) en via het commande smartdrv /f dit te activeren. (wanneer je de A:\-prompt ziet) Vervolgens kan je eventueel eerst nog de HD formatteren, maar dat kan dus ook tijdens de setup van XP.



Download Smartdrive hier:
http://home.earthlink.net/~unonobody/smartdrv.exe

Download een Win98-opstartdisk hier:
http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles/boot98se.exe
 
Geplaatst door luuk2512
waarom wou hij niet installeren dan, weet je dat???

Die zei gewoon "kan niet installeren op c" afbreken en vorige windows starten.
Als ik heel de uitleg moet doen wat er met die pc gebeurd is duurt het een halve dag eer ik klaar ben met typen denk ik
 
Geplaatst door JBS
Het beste is om een volledige installatie te doen, geen upgrade.
Maak wel eerst een backup van de belangrijke bestanden en progjes. Hij veegt dan nl alles uit.
zelfs een volledige installatie wou die niet doen
 
Formatteer de hele c-schijf (backup wat belangrijk is) of doe het zoals ik hierboven bescheef.

Je moet gewoon met een schone installatie beginnen en dat doe je dus door de c-schijf helemaal leeg te maken.

Wat zijn de specificaties van je pc?
 
Geplaatst door Muurhond
Formatteer de hele c-schijf (backup wat belangrijk is) of doe het zoals ik hierboven bescheef.

Je moet gewoon met een schone installatie beginnen en dat doe je dus door de c-schijf helemaal leeg te maken.

Wat zijn de specificaties van je pc?

specificaties??? ik weet enkel

AMD Duron(tm) Processor 747MHz
240MB ram
 
En hoe groot is je harde schijf, of tenminste de c-schijf?

Formatteer wel de c-schijf. Probeer niet zonder dit gedaan te hebben, de Setup van XP te starten, want dat werkt bij jou zo te zien toch niet.

Heb je trouwens al es je c-schijf geformatteerd inmiddels?
 
Geplaatst door Muurhond
En hoe groot is je harde schijf, of tenminste de c-schijf?

Formatteer wel de c-schijf. Probeer niet zonder dit gedaan te hebben, de Setup van XP te starten, want dat werkt bij jou zo te zien toch niet.

Heb je trouwens al es je c-schijf geformatteerd inmiddels?

De schijf is 30 Gig heb ooit eenmaal een format c gedaan en dat was met een opstartdiscette van ME
een van XP bestaat er niet als ik een format wil doen vraagt die altijd achter de ME discette
 
Als je met de windowsXP CD opstart, heb je ook een keuze je partitie te formateren. Kies dit en formateer de HD onder FAT32
 
Geplaatst door JBS
Als je met de windowsXP CD opstart, heb je ook een keuze je partitie te formateren. Kies dit en formateer de HD onder FAT32

Maar dan gaat de Setup toch trager ivm met geen Smartdrive aan?
 
Geplaatst door JBS
Als je met de windowsXP CD opstart, heb je ook een keuze je partitie te formateren. Kies dit en formateer de HD onder FAT32

Dat doet het hem nou juist ik kreeg helemaal die keuze niet te zien
 
Formatteer die c-schijf nou maar es en probeer de setup van XP opnieuw.
 
Geplaatst door Muurhond
Formatteer die c-schijf nou maar es en probeer de setup van XP opnieuw.

Format c gedaan met boot 98 had aangegeven met hulp van cd rom...... maar krijg dan te zien
this program can not be run in dos mode als ik de setup aangeef van XP
Sorry voor de last ..... echt een groentje in die dingen maar eenmaal gedaan onthoud ik het wel
 
op de xp cdrom staat eem map die heet i386, daar staat het bestand winnt in, dat is het bestand dat je moet starteten,

dus in dos
cd i386
winnt

vervolgens start de installatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan