Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmz, je schijf zal FAT32 zijn, aangezien je ME er ook op hebt gekregen.

Je moet, nadat je hebt geboot met de 98-bootflop, dus naar de cdrom van XP en dan dit intypen:

cd i386. Dan vervolgens gewoon winnt intypen.

Opstarten van CD rom

Vergeet die bootflop als je van cd rom opstart, die heb je niet nodig.

Zet in je bios de boot volgorde op cdrom - Hdd - Floppy.

Laat Win XP zijn werk doen meer is niet nodig.

Na het laden (in een blauw scherm) van een aantal essentiele bestanden vraagt XP wat er met de bestaande partities moet gebeuren.

Een kind kan de was doen en alles verloopt verder automatisch.

Suc6

Het probleem zou wel een veroorzaakt kunnen zijn doordat je FAT32-partitie niet aan de WinXP standaard voldoet. Ik zou inderdaad booten vanaf CDROM en de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Als de partitie groter dan 32 Gb is kun je alleen maar kiezen voor NTFS. Je zou eventueel een kleinere FAT32 partitie kunnen maken.

Geplaatst door prutser
Ik wou XP installeren op m'n pc waar al ME opstond. XP gaf aan om een upgrade te doen dus klikte ik ja aan.
(ben tenslotte maar een beginner op pc.)
Heeft de Pc gescant en zei toen dat hij XP niet kon installeren op de C schijf, er is wel een D schijf maar dat gedeelte is veel te klein.
XP vroeg helemaal niet om C te formateren enz ? Hoe krijg ik nu die XP op m'n schijf inplaats van ME

Hartelijk bedankt iedereen voor de hulp bij XP maar die pc wil die langs geen kanten installeren.
Tweede pc deed het bijna vanzelf
Maar kan misschien iemand zeggen hoe ik M'n IP nummer te weten kan komen bij XP

Ipadres in XP:

Start, uitvoeren en daar typ je in cmd en drukt op OK. In het dosboxje typ je in ipconfig/all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan