Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

reijers

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo,
ik wil xp eraf gooie helemaal hoe kan ik dat op de beste menier doen....

Schroef de kast open, pak het op en gooi het weg....
Nee flauw.

Onze vraag uiteraard, wat wil je er dan op zetten?? dat moeten we wel weten.
Maar om je toch te helpen, je zult de pc moeten formateren met een dos omgeving doormiddel van een opstart flop, of je kunt de partitie(s) verwijderen en opnieuw indelen met bv Fdisk. Dan ben je ook alles kwijt. Maar het makkelijkst is gewoon een nieuwe andere windows versie schoon te instaleren, dan zal er ook gevraagd worden om een format te doen.

grtjs jjw

jjw zei:
Schroef de kast open, pak het op en gooi het weg....
Nee flauw.

Onze vraag uiteraard, wat wil je er dan op zetten?? dat moeten we wel weten.
Maar om je toch te helpen, je zult de pc moeten formateren met een dos omgeving doormiddel van een opstart flop, of je kunt de partitie(s) verwijderen en opnieuw indelen met bv Fdisk. Dan ben je ook alles kwijt. Maar het makkelijkst is gewoon een nieuwe andere windows versie schoon te instaleren, dan zal er ook gevraagd worden om een format te doen.

grtjs jjw

ik zet beta versie van vista erop.....

maar ik probeerde te formatteren en dan zegt hij kan formatteren niet voltooien..

Nou formateren kan alleen vanuit een dos omgeving met een opstart flop en dan nog zal het lastig worden, de partitie is waarschijnlijk NTFS ingedeeld en die mag je niet aanspreken vanuit een dos omgeving. Wordt je lastig gemaakt zo....

En die Vista versie heeft geen optie voor schone installatie??

Anders wordt het lastg voor je.
Dan zou je toch met FDisk aan de gang moeten maar wees gewaarschuwd, als je dat niet kent dan wordt het gauw een kliederboel en eenmaal defect blijft defect.

Mischien kun je van iemand partition magic lenen, dan zou je de partities mischien kunnen omzetten van NTFS naar FAT32 en dan kun je wel met een dos opstart flop formateren.

ik zou gewoon vista in dual boot zetten met xp, vista heeft nog een jaar ontwikkeling nodig, de basis is af maar nu moeten de fouten eruit, dus je gaat veel tegen een vast lopend progje lopen als je dan bv snel even een mail moet sturen en vista loopt constant vast hmmz. dan heb je tenminste nog xp achter de hand;

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan