XP2 update en dan een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik krijg een automatische xp2 update melding op mijn praktijk computer. Nadat alles erop staat moet ik de computer herstarten maar dan krijg ik vervolgens een blauw scherm met de mededeling

Stop c0000135 (kan onderdeel niet vinden)
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden. En het wordt vervolgt met een tot razernij brengende mededeling u gelooft uw ogen niet. >>het opnieuw starten van deze toepassing kan dit probleem oplossen<<.

De uitvinder en opsteller van de blauwe schermteksten moet mi dwangverpleging krijgen, maar goed daar is het probleem niet mee opgelost. En het komt me ontzettend slecht uit. Ik heb wel een een dag oude update maar ook systeem herstel erop staan. Mijn vraag is hoe kom ik in hemelsnaam in Systeem herstel. Via opstarten met de WINXP disk krijg je de mogelijkheid, maar dan vragen ze een floppie die ik niet heb en niemand denk ik. Als je in DOS komt wat moet je dan intypen om toch in systeemherstel van win xp te komen?? Dit is al overigens een jarenlangbrandende vraag.

Is er nog iemand wakker ??? Jezzzziz ik moet maandag mijn boekhouding inleveren bij de accountant en die is nog lang niet af. Te laat begonnen en nou dit ook nog.
 
Heb het al gevonden, hopelijk kom ik eruit.



You receive a "Stop: c0000135" and "winsrv was not found" error message after you install Windows XP Service Pack 2
View products that this article applies to.


Important This article contains information about modifying the registry. Before you modify the registry, make sure to back it up and make sure that you understand how to restore the registry if a problem occurs. For information about how to back up, restore, and edit the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
256986 Description of the Microsoft Windows Registry



Updated: October 6, 2004
SYMPTOMS
After you install Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2), your computer repeatedly restarts with the following Stop error:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer...
Technical information:
STOP: c0000135 {Unable To Locate Component}
This application has failed to start because winsrv was not found. Re-installing the application may fix this problem.
Note Your computer may restart immediately if it is configured to automatically restart when a system failure occurs. To turn off this option so that your computer does not restart, press F8 at startup, use the arrow keys to select the Disable automatic restart on system failure option, and then press ENTER.
CAUSE
 
Anders kan je nog onder veilige modus een systeemherstel doen.

opstarten met f8 ingedrukt houden, kom je automatisch in veilige mode.
 
Laatst bewerkt:
was maar waar, anders had ik dit probleem niet. Ik kom ook niet in veilige modus

http://www.kbalertz.com/kb_885523.aspx

op deze site staat wat je moet doen maar ik kan niks doen want krijg alleen maar dat blauwe scherm. Je moet ook vanuit de install cdrom in de herstel functie kunnen komen maar daar heb ik nooit wat van begrepen Je hebt een floppie nodig, weet jij daar iets van dan maak ik de flop op deze computer
 
Hier staat het, kom overigens in ieder geval niet in de veilige modus, al ram ik op alle toetsen tegelijk. Hopelijk zal het via onderstaande aanwijzigingen lukken.

Als je via Google zoekt veelvoorkomend, voorlopig vind ik sp2 ook al heb ik er op mijn huiscomputer geen last meegehad toch een ramp met allemaal dingetjes waar je geen **** aan hebt en zeer hinderlijke bemoeienis in de vorm van pop ups achter de schermen gebeurt natuurlijk meer dan wat wij zien, maar als dat net zo klungelig en low budget achtig is als de extra's die we erbij hebben gekregen voorspelt het niet veel goeds.

Windows XP Service Pack 2 (SP2) van de computer verwijderen
Van toepassing op
Bèta-informatie
In dit artikel wordt een bètaversie van een Microsoft-product beschreven. De informatie in dit artikel wordt u in de huidige vorm aangeboden en kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.

Voor dit bètaproduct is geen officiële Microsoft-productondersteuning beschikbaar. Als u meer informatie wilt over ondersteuning voor een bètaversie, raadpleegt u de meegeleverde documentatie bij de bètaproductbestanden. U kunt ook de website bezoeken waarvan u de versie hebt gedownload.
Samenvatting
In dit artikel wordt beschreven hoe u Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) van de computer verwijdert.
Meer informatie
Met behulp van een van de volgende items kunt u Microsoft Windows XP SP2 van de computer verwijderen:
Het onderdeel Software van het Configuratiescherm
De verborgen map $NtServicePackUninstall$
De systeemherstelprocedure
De herstelconsole
Belangrijk U wordt aangeraden de volgende methoden in de aangegeven volgorde toe te passen.
Het onderdeel Software van het Configuratiescherm gebruiken
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ appwiz.cpl in het vak Openen en klik op OK.
Schakel het selectievakje Updates weergeven in.
Klik op Windows XP Service Pack 2 en vervolgens op Verwijderen.
Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP SP2 te verwijderen.
De verborgen map $NtServicePackUninstall$ gebruiken
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe in het vak Openen en klik op OK.
Wanneer de wizard voor het verwijderen van Windows XP Service Pack 2 wordt gestart, klikt u op Volgende.
Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP SP2 te verwijderen.
De systeemherstelprocedure gebruiken
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe in het vak Openen en klik op OK.
Klik op Een eerdere status van deze computer herstellen en klik op Volgende.
Klik op de datum waarop u Windows XP SP2 hebt geïnstalleerd en klik op Windows XP Service Pack 2 is geïnstalleerd in het vak Herstelpunt.
Klik op Volgende en volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP SP2 te verwijderen.
De herstelconsole gebruiken
Als u Windows XP SP2 niet op een van de voorgaande manieren kunt verwijderen, gaat u als volgt te werk:
Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op. Wanneer het volgende bericht wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de Windows XP-cd:

Druk op een willekeurige toets om vanaf de cd op te starten.
Opmerking De computer moet zodanig zijn geconfigureerd dat deze wordt opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station. Voor meer informatie over de wijze waarop u de computer configureert om te worden opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station, raadpleegt u de documentatie bij de computer of neemt u contact op met de fabrikant van de computer.
Wanneer het volgende bericht wordt weergegeven, drukt u op R om de herstelconsole te starten:

Welkom bij Setup
Selecteer uw Windows XP-installatie. Deze installatie is gewoonlijk C:\Windows.
Typ een beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als u geen beheerderswachtwoord hebt, drukt u op ENTER.
Typ cd $ntservicepackuninstall$\spuninst bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Waarschuwing Nadat u deze stap hebt uitgevoerd, kunt u het verwijderingsproces niet meer stoppen.

Typ batch spuninst.txt bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Nadat het service pack is verwijderd, typt u exit en drukt u op ENTER.
Start de computer opnieuw op.

Belangrijk Waneer de computer opnieuw wordt opgestart, wordt Windows Verkenner (Explorer.exe) niet uitgevoerd. U moet de volgende stappen uitvoeren:
Druk op CTRL+ALT+DEL om Taakbeheer te starten.
Open het tabblad Toepassingen en klik op Nieuwe taak.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs

Klik met de rechtermuisknop op ObjectName, klik op Wijzigen en typ LocalSystem in het vak Waardegegevens.
Start de computer opnieuw op.
Gebruik een van de bovenstaande methoden om Windows XP SP2 van de computer te verwijderen.
Als u meer informatie wilt over het installeren en gebruiken van de herstelconsole, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
307654 Procedure: De herstelconsole installeren en gebruiken in Windows XP
 
Ik ben blij dat je er uit gekomen bent, computer idee had ik nog op na geslagen, om dat er deze week een stuk over sp2 werd geschreven met cd sp2 die er bij zat,succes.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt, maar op mijn werkcomputer kon ik niet meer komen niets deed het meer en steeds dat blauwe scherm. Ik kon ook niet opstarten met de install cd-rom. Toen heb ik de HD eruitghehaald en aan mijn thuis computer gekoppeld. Gelukkig kon ik toen met de gegeven instructies sp2 er zogenaamd afhalen. Toen de HD weer aangesloten en ik kwam weer in Windows. Tot mijn verbazing (IE was era,f via instructies weer hersteld) was IE nog steeds sp2 en outlook express deed het niet. Geprobeerd IE opnieuw te downloaden, maar kon niets vinden. Trouwens toen OE het niet deed IE eraf gehaald maarde sites startten nog steeds op.

Uiteindellijk systeem herstel gedaan, nu waren de Goden me gunstig gezind want dat lukte dus voor een keertje>>>> alles weer ok>>hele dag naar de *****n en nou maar zien of ik op tijd klaar kom.......en Gezina hoe gaat het met jou??
 
Dus ik heb ook in alle geuren en kleuren een graantje ellende meegepikt. Maar thuis had ik er geen enkel probleem mee. Zet nu toch wel wat vraagtekentjes bij sp2 maar het zal er toch wel opmoeten denk ik ivm komende updates.
 
Dus aan die link van mij had je niks nada nul komma nul? Overigens gaat het met mij uitstekend qua antwoord op je vraag. Ondanks:
alhoewel Gezina en Buffy nog wel aardig intelligent overkomen als meisjes dan heh, dat wel weer.
Uit dit topic Je bent een beetje de mopperkont van Helpmij, het is je daarom van mijn kant vergeven met een :love: voor Crash...:D Afijn, hopelijk is je probleem nu opgelost.
 
JA STATUS OPGELOST

en ik ben geen mopperkont
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan