XPFix

Status
Niet open voor verdere reacties.

R-core

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
Berichten
91
Ik ondervind een aantal problemen de laatste paar uur het begon met een vreemd blauw scherm mte tekens toen mijn pc vast liep daarna heb ik virus scanner onlien laten draaien en vond hte Netsky.P virus ...ik heb de bestanden waar dit in stond verwijdred...en opnieuw pc gestart en weer gescant ..nix mere gevonden ...toen ging ik in mijn processes kijken (win XP) en zag veel bstanden die ik niet kende ... alleen deze viel een beetje op hij heete XPFix.exe ... ik weet nite of dit een standaard bestand is dat daar moet staan maar na wat zoeken op google kwam ik er nite veel wijzer uit weet een van julie misschien wat dit bestand doet en of het daar hoort vooral ...

alvast bedankt R-core
 
Heb jij ooit die patch van Windows geinstalleerd?
Volgens mij heeft je pc nog wat onder de leden.
HIER kun je die patch downloaden.
 
dus dit heeft te maken met het blaster virus :O ...maar hoe kan dat bedoel tiscalie virus scanner pikt nix op ...
 
Ik heb geen idee hoe dat werkt maar omdat de ene link naar deze doorlinkte zou ik het gewoon een keer draaien. Kwaad kan het niet. Kun je tenminste gaan uitsluiten.

Trouwens, komt die Blaster niet via openstaande poorten? Moet ik even uitzoeken. Dan heeft Tiscali er niets mee te doen. Wel dat jij een firewall moet aanschaffen :)

Nee, dat kan het niet zijn. Het blastervirus komt inderdaat via onbeveiligde poorten binnen maar zorgt voor herstarttende p.c.'s
 
Laatst bewerkt:
daar staat dat windows een patch heeft die XPfix heet ...ofzo me engels is niet al te best ..maar dat zou dus beteken dat dat bestandje echt iets doet wat helpt ...
 
Owke geen virusen meer volgens mij Adware clean en virus scan clear

heb een site gevondne met heeel veel processen die kunne draaien op je pc ...en XPFix.exe staat er niet tussen.

Dus mijn vraag blijft staan wat doet het bestand XPFix.exe in mijn process list :S

Alvast bedankt ..r-core
 
Zag ik die link al niet eerder :cool:

Je zou in ieder geval het proces stop kunnen zetten d.m.v. start/uitvoeren/msconfig/Opstarten. Dat werkt wat rustiger en als een progr. het toch nodig heeft krijg je wel een kreet van Windows.

Heb je misschien JV16 Powertools? Het kan zijn dat dit prog. wat meer informatie geeft over XPfix.
 
Laatst bewerkt:
Heb fix laten draaien en heeft nix gevonden ... zoals me virus scanner al zei zaten ze in bestandjes waar ik bij kan dus kon ik ze gewoon verwijderen door ze weg te gooien (en uit me prullenbak te halen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan