xphome format ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyore

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2004
Berichten
38
Hai!

Wil mijn c-schif formateren (yes, helemaal schoon) en xphome weer op die c schijf zetten. Dit is onder meer mijn configuratie:

alleen c schijf met XP home op ntfs (geen partities dus)
heb cdrom met volledige versie XPhome
printer en scanner op usb
keyborad/mouse optisch draadloos

Zou graag een goede duidelijke uitleg willen over hoe te formateren..ben altijd bang dat ik tijdens dat gedoe tegen vragen aanloop waar ik geen antwoord op weet..
Vooral het deel waar je de c kiest om te formateren...

Heb al gekeken op schoonepc maar daar kom ik niet best uit...
Kun je trouwens formateren met je draaadloze en usb apparatuur erin? Volgens mij doet het keyboard het dan niet..

Afijn jullie merken wel dat ik dit nog NOOIT gedaan heb.... :D

Groetjes,
Joyce.
 
Geplaatst door eeyore

Kun je trouwens formateren met je draaadloze en usb apparatuur erin? Volgens mij doet het keyboard het dan niet..

Afijn jullie merken wel dat ik dit nog NOOIT gedaan heb.... :D

Groetjes,
Joyce.

Ja hoor geen probleem. Alleen voor een duidelijke handleiding zal ik nog even verder moeten zoeken. Tenzij iemand anders mij voor is met een handleiding....:D
 
Thanks!!

Wat is die site duidelijk! Er is ook een zelfde handleiding voor XPHome, geen probleem.

Eén zekerheid wil ik nog: dus bij partities kies ik de c schijf, die verwijder ik, en maak hem daarna weer aan? En daarna formateer ik die c?

Heb ik het goed - YES???

;)
Joyce.
 
Dat is één mogelijkheid. Daarna moet de partitie worden geformatteerd en dat kan alleen door een volledige format (duurt flink lang).
Een eenvoudiger manier is gewoon de C: accepteren (Enter), dan op C (Continue) drukken, en in het volgende scherm kiezen welk systeem (FAT of NTFS) maar dan kun je ook voor SNEL kiezen als er niets met je schijf aan de hand is. Scheelt een stuk tijd.
 
Maar volgens mij blijft bij niet volledig formateren toch nog info achter? Ik wil de schijf echt leeg hebben namelijk..

Hoe komt setup aan de drivers van draadloos keyboard en muis - je zei eerder dat dit geen probleem zou geven bij formateren??

Dank voor jullie geduld... I know I'm still a bit hopeless...:p

Joyce.
 
Bij formatteren blijft nooit informatie achter op de schijf. Wat je mogelijk bedoelt is dat bij formatteren informatie door speciale tools terug kan worden gevonden, maar dat is ook met een volledige format het geval. Verschil tussen volledige en snelle format is dat in het eerste geval de schijf volledig op fouten wordt gecontroleerd. Als je geen problemen met de harde schijf hebt gehad is dat volgens mij overbodig, dus gebruikt ik altijd SNEL.

Draadloze en/of optische muizen/toetsenborden zijn voor de PC hetzelfde als gewone, d.w.z. ze zijn op PS/2 of USB poort aangesloten. En Windows heeft drivers daarvoor standaard aan boord, dus dat zou geen enkel probleem moeten opleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan