XSL probleem met position XML door sorting

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvoo

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het ophalen van de position van een node binnen XML.

Ik heb een XML doc met hierin de onderdelen <voertuig>

[XML]<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<voorraad xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://www.doorlinkenvoorraad.nl/xml/2.8/voorraad.xsd" date="2012-01-18 22:29" versie="2.8">
<voertuig>
<voertuignr_hexon>3885544</voertuignr_hexon>
<voertuignr>20487</voertuignr>
<voertuignr_klant></voertuignr_klant>
<klantnummer>8976</klantnummer>
<kenteken></kenteken>
<merk>Peugeot</merk>
<model>206</model>
<type>1.1 X-Design</type>
<voertuigsoort>AUTO</voertuigsoort>
<carrosserie>Hatchback</carrosserie>
</voertuig>
</voorraad>
[/XML]

De <voertuig> laat ik ergens op de site en met behulp van de positie ([id]) binnen de XML haal ik het juiste voertuig op.

HTML:
var x=xmlDoc.getElementsByTagName("voertuig")[id];

En deze ID die speel ik weer door via de volgende link

HTML:
<a class=\"link\" style=\"font-size:14px\" href=\"#\" onclick=\"javascript:occasionD(\'" + i + "\'); return false;\">

Het probleem is dat ik de gegevens in de XML wil sorteren. Nu heb ik wat rond gegooglet en dit kan dus met een XSL. Ik heb deze XSL gemaakt dit lukt allemaal.

Het probleem
Omdat ik de XML gesorteerd heb worden alle posities door elkaar geschud. Doordat alles door elkaar geschud wordt, stuur ik de verkeerde id mee via de link. Met andere woorden als ik hem ergens anders ophaal pakt hij de verkeerde auto uit het XML bestand.

Voorbeeld
XML Normaal: Volkswagen (P1), Audi (P2), Mercedes (P3), BMW (P4)

Als ik nu de posities 1,2,3 en 4 doorgeef kan ik ze ergens anders weer normaal ophalen.

XSL posities na het sorteren: Audi (P1), BMW (P2), Mercedes (P3), Volkswagen (P4)

Als ik deze posities nu doorgeef en ze ergens anders op de site ophaal uit het originele XML document zie je dat de BMW refereert naar een Audi?!!!

Weet iemand houd je dit kan omzeilen? Of hoe ik met de XSL de originele positie binnen de XML kan meegeven?

Ik sta open voor alle oplossingen, ik zit namelijk nogal vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan