xwindows?

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo,

Ik heb hier een synology ds106e netwerkservertje staan voor bijv. wat ftp werk en website en interne opslag.
Dit werkt goed maar nu wil zoonlief er een teamspeak servertje opzetten.
Voor zover ik begrepen heb werkt deze server met linux en moet er dus ook een teamspeak linuxserver op.
Die heb ik inmiddels gedownload maar ik vraag mij af hoe ik die moet starten.
Er word bij de uitleg geschreven dat ik een opdracht moet typen in de opdracht regel?! maar hoe krijg ik die?
Niet met de dosbox neem ik aan!
Nu ben ik wel verder aan het zoeken geslagen en las ik iets over xwindows.
Zou dan een grafisch programma zijn die ik op mijn pc kan openen en dan als grafisch windows in de server komen en dan het programma starten.(hoop dat je me begrijpt)
Dat xwindows kan ik trouwens nergens vinden om te downen dus heb het ook nog niet kunnen proberen of dat werkt.
Ben ik op de goede weg bezig of heb ik de afslag gemist??
Hoop dan dat iemand me weer op de "rails" kan zetten.

Een Linux noob........:o

Als je op het bovenste icoon links klikt, zie je een omschrijving van het programma met hun handelsmerk Winaxe.

Niet zoals windows bestaat het "X Window Systeem" uit twee onderdelen.
er is een X Window server (applicatie niet hardware) benodigd en een Window manager
(Blackbox, Gnome, KDE)
Dus X Window (zonder s, mag ook afgekort worden tot simpelweg X) is niet simpelweg een programmatje downloaden en installeren.

Het apparaat waar je dat op wil doen is voor zover ik mij heb kunnen inlezen meer een netwerk schijf met wat server functionaliteiten als web/file/print server die vermoedelijk uitgerust is met een speciaal daarvoor gebouwde *nix installatie.

Aangezien er standaard geen verbinding via ssh of telnet te maken is naar je diskstation word het lastig om wat te installeren op het apparaat buiten de default functionaliteiten om.

Het is wel mogelijk om die telnet verbinding te activeren maar dan weet je nog niet of de teamspeak server (ik zou sowieso X niet gaan proberen) gaat draaien, zeker met zo'n gemodificeerde linux is dat een leuke "Uitdaging" . Daarnaast zet je hem op die manier erg mooi open voor de hele wereld omdat je telnet open staat. Mocht je de moed/zin/interesse maar voornamelijk de Kennis hebben om dit toch te willen.

http://oinkzwurgl.org/software/ssods/

Hierbij geef ik misschien overbodig de volgende waarschuwing.
Het is op eigen risico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan