Hallo,
Ik heb hier een synology ds106e netwerkservertje staan voor bijv. wat ftp werk en website en interne opslag.
Dit werkt goed maar nu wil zoonlief er een teamspeak servertje opzetten.
Voor zover ik begrepen heb werkt deze server met linux en moet er dus ook een teamspeak linuxserver op.
Die heb ik inmiddels gedownload maar ik vraag mij af hoe ik die moet starten.
Er word bij de uitleg geschreven dat ik een opdracht moet typen in de opdracht regel?! maar hoe krijg ik die?
Niet met de dosbox neem ik aan!
Nu ben ik wel verder aan het zoeken geslagen en las ik iets over xwindows.
Zou dan een grafisch programma zijn die ik op mijn pc kan openen en dan als grafisch windows in de server komen en dan het programma starten.(hoop dat je me begrijpt)
Dat xwindows kan ik trouwens nergens vinden om te downen dus heb het ook nog niet kunnen proberen of dat werkt.
Ben ik op de goede weg bezig of heb ik de afslag gemist??
Hoop dan dat iemand me weer op de "rails" kan zetten.
Een Linux noob........
Ik heb hier een synology ds106e netwerkservertje staan voor bijv. wat ftp werk en website en interne opslag.
Dit werkt goed maar nu wil zoonlief er een teamspeak servertje opzetten.
Voor zover ik begrepen heb werkt deze server met linux en moet er dus ook een teamspeak linuxserver op.
Die heb ik inmiddels gedownload maar ik vraag mij af hoe ik die moet starten.
Er word bij de uitleg geschreven dat ik een opdracht moet typen in de opdracht regel?! maar hoe krijg ik die?
Niet met de dosbox neem ik aan!
Nu ben ik wel verder aan het zoeken geslagen en las ik iets over xwindows.
Zou dan een grafisch programma zijn die ik op mijn pc kan openen en dan als grafisch windows in de server komen en dan het programma starten.(hoop dat je me begrijpt)
Dat xwindows kan ik trouwens nergens vinden om te downen dus heb het ook nog niet kunnen proberen of dat werkt.
Ben ik op de goede weg bezig of heb ik de afslag gemist??
Hoop dan dat iemand me weer op de "rails" kan zetten.
Een Linux noob........