xxodd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duprezz

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop voor oa mijn school en mijn vrije tijd. Ik wil een goede laptop hebben met een goede videokaart en een snelle processor. Nu heb ik alle merken al een beetje doorgelopen en ik stopte bij het merk xxodd. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord van dit merk maar de website ziet er schitterend uit, ik bedoel de laptops qua specificaties ect. Ik ben echter wel benieuwd naar ervaringen met dit merk. Zo mijn vraag: Wie heeft er ervaring met dit merk.

Ik heb deze laptop op het oog:

XXODD XNi8227d 17”

* Intel Core 2 Duo T9500 (2,60GHz, 800MHz, 6MB)
* 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
* 320GB SATA harde schijf 7200RPM
* DVD-CD +/- brander
* 1GB Intel Turbo Memory module
* 32GB Flash Drive (ExpressCard/USB2.0)
* DVI naar VGA converter
* Geen besturingssysteem
* Geen Office 2007 applicatiesoftware
* Geen Windows Live OneCare 2.0
* 1 jaar pick up & return garantie
* Geen uitgebreide pixelcontrole

€ 1.425,00

Hier zit dan een Gforce 8600M GS bij. Ik weet dat de specs wat onduidelijk zijn maar dit komt omdat je zelf je eigen laptop samensteld.

Graag reacties op dit merk en op deze laptop, wat vinden jullie hier van?

Groeten.

xxodd is ook een beetje onbekend hier in Nederland.

Het is een goede computer zo te zien, maar je moet er wel rekening mee houden met garantie e.d.

Het is misschien wel veel geld, misschien is het dat ook wel waard, maar ik zou iets minders duurs pakken, van een iets bekender merk. :thumb:

xxodd is ook een beetje onbekend hier in Nederland
Dat is een puur persoonlijke mening. Xxodd is bij de kenners wel bekend hoor.

Het is een goede computer
Het is een prima machine!

maar je moet er wel rekening mee houden met garantie
Is hetzelfde voor Dellen, HPen etc. Bovendien doe je zaken met de winkel waar je hem koopt en die moeten gewoon een goed product leveren. Als er iets mis dan zullen zij actie moeten ondernemen. Voor mij is dan ook meer de winkel bepalend dan het merk.

maar ik zou iets minders duurs pakken, van een iets bekender merk
Ik zou deze ook zo kunnen nemen. Voor dat geld kan je natuurlijk ook nog vergelijkbare kwaliteit elders kopen, maar met deze is niks mis.

Ron

Ja, meningen verschillen hoor. Maar ik vind persoonlijk 1000+ euros veel.

Ik denk dat je voor dat geld een betere kan krijgen, ik zal er 1 paar voor je opzoeken.
Je hebt het dus nodig voor school?, dus wordt en exel?, en vrije tijd, maar is dat video-bewerken, of gamen?

Ik denk dat je voor dat geld een betere kan krijgen, ik zal er 1 paar voor je opzoeken.
Je hebt het dus nodig voor school?, dus wordt en exel?, en vrije tijd, maar is dat video-bewerken, of gamen?

Ja voor school uiteraard word en excel maar ook voor wat zwaardere programma's net als autocad ect. En vrije tijd is zowel videobewerken als gamen, hij moet het gewoon kunnen. Ik vind het uiterlijk ook belangrijk maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar als je er een paar zou willen geven zal ik mn mening daar op los slaan ;)

Ohja niet te vergeten, ik wil een 17". Jullie denken misschien dat dit wat groot is om mee te nemen naar school maar daar geef ik niet veel om. Voor thuis wil ik namelijk een lekker groot scherm.

Laatst bewerkt:
Dan is het echt veel verstandiger om een goedkopere computer te pakken, deze is misschien dan ook weer ''te veel'' om dit alles aan te kunnen.

Kijk gewoon een keertje rond op computer-winkels, (sites)

autocad ect. En vrije tijd is zowel videobewerken als gamen,
Dit kunnen vrij zware programma's zijn voor een computer. Die power die je voorstelt kan je dus goed gebruiken. Mocht het al goedkoper moeten, maar dat maak je zelf helemaal uit, dan zou ik toch in ieder geval aan je eigen specificaties vast houden.
Ben benieuwd waar LinkingParkFan mee komt

Ron

Ik ben ook zeker benieuwd, wat hij wel vind en ik niet. Ben namelijk nog niet veel laptops tegengekomen met deze specs voor dat prijsje. Ik heb het geld er wel voor over. Mocht je voor dit geld een betere vinden, dan ga ik uiteraard ook akkoord. Maar deze specs zijn mn eisen toch wel een beetje, het moet ook gewoon een laptop zijn die over 2 jaar nog steeds "master" is. Enfin ik zie het wel.

Ik heb em trouwens wat aangepast:

XXODD XNi8227d 17”

* Intel Core 2 Duo T9300 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
* 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
* 320GB SATA harde schijf 7200RPM
* DVD-CD +/- brander
* 1GB Intel Turbo Memory module
* 32GB Flash Drive (ExpressCard/USB2.0)
* DVI naar VGA converter
* Geen besturingssysteem
* Geen Office 2007 applicatiesoftware
* Geen Windows Live OneCare 2.0
* 2 jaar pick up & return garantie
* Geen uitgebreide pixelcontrole

Dit voor de prijs: € 1.257,00

Dit scheelt toch weer een paar eurotjes, ik weet niet of het verschil tussen Intel Core 2 Duo T9300 (2,50GHz, 800MHz, 6MB) en * Intel Core 2 Duo T9500 (2,60GHz, 800MHz, 6MB) groot is?

Laatst bewerkt:
Nee, klein verschil. Een verschil in xx Ghz wil zeggen hoe snel de computer loopt. Die paar tienden maken bijna geen verschil!

Ik weet het, ben ook al een paar weken bezig. Maar dit zijn ook niet echt bekende merken toch? of zie ik dat verkeerd. Die eerste is best vergelijk baar met de xxodd ook qua prijsklasse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan