Y1 van een 'Line' opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram444

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
9
Beste allemaal,

Ik heb in mijn progje een grafiek. Gewoon zelf gemaakt en niet met MSchart of zo. Hierin zijn horizontale "gekronkelde" lijnen zichtbaar welke dus eigenlijk bestaan uit meerdere korte aan elkaar gekoppeld.

Ik heb onder aan het form een kleine picturebox staan met daarboven een vertikale lijn. Deze kunnen in runtime horizontaal bewogen worden en het lijkt dus op een naald die je van links naar rechts over de grafiek kunt bewegen.

Hoop dat het begrijpelijk is uitgelegd.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is in VB6, dat wanneer ik met die vertikale lijn een punt in de grafiek kruist waar twee van die korte lijnen zijn gekoppeld, dat ik dan van die korte lijn de y positie op kan vragen. Moeilijk uit te leggen maar als je rustig leest denk ik dat het moet kunnen zo.

Alvast bedankt voor jullie tijd en meedenken, Bram
 
Hoi,

Als eerste: Welkom op Helpmij.nl! :thumb:


Als je de formule van de grafiek hebt, en je hebt de x-coördinaat van de verticale lijn, dan kan je toch gewoon met de formule de y-waarde berekenen?

Of je zal een loop moeten bedenken waarbij je de hele verticale lijn langsgaat om te kijken waar de achtergrond een andere kleur heeft....

MartinJM
 
Hallo MartinJM

Ja, ik was al met een en ander bezig geweest. En ik heb hetvolgende bedacht.
Die 'kronkellijnen' geven bepaalde waarden per maand aan en bestaan dus uit max 31 kleine lijntjes.
Nu heb ik van elk lijntje de begin-y-positie in een array gezet. En walla, de X-positie van de vertikale lijn is bekend en kan die
laten linken met de dag van die maand. Dan de array benaderen en ik weet over welke y-pos ik het heb.

Iets anders kon ik niet bedenken, maar het werkt wel

Bedankt
 
Ok, fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen!
Druk je dan ook even rechtsboven je eerste post op 'vraag opgelost'?

MartinJM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan