Yamaha PSR1-DJX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macacinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hallo mensen,

Ik heb een Yamaha PSR1-DJX keyboard aangeschaft. En nu probeer ik hem te laten werken op de computer.
Ik heb een MIDI Mate interface eraanhangen en via USB gekoppeld met de midi in-/out-poorten van mijn keyboard. Er branden meer ledjes op de interface dan hij deed toen ik de midi in- en out perongeluk had verwisselt :o
Maaaaaar, hij doet het niet op de pc, en dat vind ik dan weer een beetje jammer. Midi in staat ingesteld op USB-device. Of heb ik hier nog een driver voor nodig?
Ook heb ik in de BIOS de Plug&Play O/S aangezet.
Ik gebruik Cubase en Reason. In beide heb ik de usb-vst-**** ook zo ingesteld. Maar er komt gewoonweg geen geluid uit de pc.
Beetje bagger!:confused:

Kan iemand mij helpen aub?;)

Unhappy Yamaha PSR1-DJX

Er zijn twee versies van de DJX op de markt gebracht. Type 1 kan dienen als MIDI keyboard, type 2 kan alleen een bulksend doen. Als je een type 1 DJX hebt (en aan het nummer lijkt dat zo te zijn) moet je om te beginnen de Function 84 op OFF zetten; dit zorgt er voor dat de machine zelf geen geluid maakt als hij gebruikt wordt als toetsenbord. Function 85 op ON zetten; dit zorgt er voor dat er per toets een signaal naar de computer gestuurd wordt. Vervolgens de USB MIDI converter aansluiten met de INPUT stekker in de OUTPUT van je toetsenbord en omgekeerd. Nu moet het amberkleurige lichtje in de converter reageren op je toesten; je hebt dan een signaal dat wordt doorgestuurd.
Vervolgens in Reason de volgende instellingen bij <edit> <preferences>: bij tabje <keyboard en services> ->add >manufacturer=other >MIDI input=het usb apparaat (bijv. 1MIDI Mate) >Find - door op een toets te drukken wordt er een signaal naar de MIDImapper gestuurd en het toetsenbord gevonden.
Vervolgens bij het tabje AUDIO >Audio Card Driver=kiezen voor de ASIO variant van de geinstalleerde geluidskaart. Met een ASIO driver kun je namelijk de latency (vertraging in het geluid bij het indrukken van een toets) bijstellen. >Sample Rate=44.100 Hz.
Vervolgens bij het tabje ADVANCED CONTROL >BusA, Bus B en MIDI Clock Sync aanvinken en kiezen voor de geinstalleerde USB controler (bijv. 1MIDI Mate).
Tot slot niet geheel onbelangrijk: DJX aanzetten en je systeem opnieuw opstarten. Je gehele configuratie wordt nu herkent. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan