Yellow Light of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen Zaterdag een PS3 Slim 320GB. Ik heb wel eens gehoord over een Yellow Light of Death (YLOD), vergelijkbaar met de Red Ring of Death (RROD) van de Xbox 360.

Maar mijn vraag is nu: Wat doe ik om te voorkomen dat ik een YLOD krijg?

Waardoor kan het komen dat je een YLOD krijgt?

Alvast bedankt! :)

Mvg,
Rajeev :D

De YLOD kan door eigenlijk alles veroorzaakt worden.
Maar 9/10 komt het door oververhitting.

Bij de eerste generatie was vaker koelpasta van lage inferieure kwaliteit gebruikt waardoor het systeem snel oververhit raakte.
Soms is het te verhelpen door de ps3 te openen en in z'n geheel schoon te maken, en nieuwe koelpasta aan te brengen, maar vaak is het al te laat en is er blijvende schade aan de ps3.

Voorkomen?
Zorg er voor dat je de ps3 op een plek zet waar hij voldoende kan koelen.
Duw hem niet weg in een hoekje waar stof zich kan ophopen.
Als je geen andere keuze hebt dan hem in een kast te zetten, zorg er dan voor dat je de kast regelmatig stofvrij maakt en laat een deurtje open staan als je de ps3 gebruikt.

Oh oke. Mijn PS3 staat in een tv-kastje waarvan ik de deurtjes heb weggehaald, het is dus zowel als voor als achter helemaal open. Is dit voldoende?

Je kunt het niet voorkomen, het hoeft niet persé een warmte probleem te zijn. Echter zoals hierboven aangegeven is het wel de meeste als oorzaak. Overigens zijn er adresjes, die het kunnen repareren.

heel tijdelijk, meestal krijg je het na een aantal weken weer na het reflowen van je ps3 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan