You can't go to the specified record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youssef21

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2018
Goedemiddag,

Ik heb 2 soorten formulieren gemaakt. De formulier frm_Uren werkt prima in combinatie met de tbl_Medewerkergegevens. Als ik meer gedetialleerde informatie wil zien over de gekozen medewerker zoals in frm_Uren2 kan ik geen nieuwe records maken en krijg ik de melding You can't go to the specified record. tbl_Medewerkergegevens is nu verbonden met een Excel document. Als ik precies hetzelfde doe qua lay out van frm_Uren2 met een tbl_Medewerkergegevens die niet verbonden is met een Excel document dan kan ik wel nieuwe records toevoegen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Bekijk bijlage Urenregistratie.zip

Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord: je kunt geen ‘records’ toevoegen in een gekoppeld Excel document.

Nee klopt dat weet ik ook, ik wil juist die gegevens van tbl_Medewerkergegevens gebruiken om nieuwe records toe te voegen in tbl_Uren d.m.v. een formulier, waarin ik meer kan zien dan alleen een medewerkernaam.

Dan heb ik je verkeerd begrepen; ik zal er even naar kijken!

Toch niet helemaal verkeerd begrepen, maar nu zie ik wat je gedaan hebt. En dan blijft het eerste antwoord gewoon staan. Zodra je een bron gebruikt in een formulier die niet is te bewerken, dan is het formulier ook niet meer te bewerken. En jouw query is dus niet te bewerken omdat je de tabel tbl_MedewerkerGegevens gebruikt in die query. En zoals je weet is die tabel niet te bewerken, en derhalve ook de hele query niet meer. Je zult de Excel tabel dus niet in de query moeten gebruiken.

Zou ik dit kunnen oplossen door een tussentabel, of kan ik het op een andere manier doen?

Je kunt het heel simpel oplossen door de gegevens die je uit het Excel blad wilt zien (want daar gaat het toch om?) op te vragen vanuit de keuzelijst. Daar zit nu één kolom in (naam) maar het is heel simpel om daar alle velden in te zetten, en die extra velden vervolgens als Besturingselementbron aan de overige tekstvelden te koppelen. Dat heeft bovendien nog een gigantisch voordeel: de opgehaalde informatie kan niet meer bewerkt worden. D.w.z. je kunt ze natuurlijk rustig aanpassen als je wilt (het zijn tenslotte gewone tekstvelden) maar de gewijzigde tekst wordt nergens opgeslagen. Je verragt dus niks.

Screenshot.PNG

Je kunt het heel simpel oplossen door de gegevens die je uit het Excel blad wilt zien (want daar gaat het toch om?) op te vragen vanuit de keuzelijst.
Daar zit nu één kolom in (naam) maar het is heel simpel om daar alle velden in te zetten, en die extra velden vervolgens als Besturingselementbron aan de overige tekstvelden te koppelen.

Access heeft nadat ik ik bestaande velden heb toegevoegd al de velden gekoppeld met de source. Is dit wat u bedoelde of heb ik het verkeerd begrepen?

Ik bedoelde inderdaad wat anders: een aanpassing namelijk: in je keuzelijst, en een aanpassing in 3 tekstvelden.
1. Je keuzelijst moet je instellen op 4 kolommen, en daar deze query aan hangen: SELECT [Volledige naam], [Functie ], [Afdeling ], Dienstverband FROM tbl_MedewerkerGegevens
2. Je tekstvelden moet je nu koppelen aan de keuzelijst. Dat gaat zo voor het veld Functie: =[cboMedewerker].[column](1).
De andere 2 velden doe je op dezelfde manier, met een oplopend kolomnummer.

En volgens mij ben je er dan. Het formulier hang je dus alleen aan de Access tabel.

Ik heb het opgelost door een hoofdformulier te maken van tbl_Medewerkergegevens en met de tbl_Uren als sub formulier. Octafish vriendelijk bedankt voor u hulp!

Ik had dan gekozen voor een keuzelijst. Of mijn oplossing. Een subformulier vind ik persoonlijk van alle mogelijke oplossing veruit de slechtste. Zou ik dus nooit gebruiken. Maar je bent er blij mee, en daar gaat het om :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan