"You have 2 processors Running" >.<?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nortonator

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
79
Beste Helpmijers

Ik was op de site systemrequirementslab.com aan het kijken of mijn pc een spel aankon en tot mijn stomme verbazing zag ik dit bij CPU staan.

er staat dus dat ik 2 processors heb :confused:

1h3rk6.jpg


Ik heb een IntelPentium 4 en nog een andere processor, kan iemand mij vertellen wat dit allemaal inhoud. is het goed of is het juist slecht? Wat zal er gebeuren als ik hem maar op één processor laat draaien (als het mogelijk is).

(De antwoord op mijn vraag zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik heb geen idee :eek: )

Mvg,

Norton :thumb:
 
Beste Helpmijers

Ik was op de site systemrequirementslab.com aan het kijken of mijn pc een spel aankon en tot mijn stomme verbazing zag ik dit bij CPU staan.

er staat dus dat ik 2 processors heb :confused:

1h3rk6.jpg


Ik heb een IntelPentium 4 en nog een andere processor, kan iemand mij vertellen wat dit allemaal inhoud. is het goed of is het juist slecht? Wat zal er gebeuren als ik hem maar op één processor laat draaien (als het mogelijk is).

(De antwoord op mijn vraag zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik heb geen idee :eek: )

Mvg,

Norton :thumb:
'

is dat niet gewoon een dualcore

E8400?
 
'

is dat niet gewoon een dualcore

E8400?

Nee want bij spellen waar je MINIMAAL een dual-core nodig hebt staat er dat die van mij ongeschikt is, want ik heb geen dual core. Ik vind dit erg vaag, mijn pc is dan ook 3 jaar oud en toen hadden ze (voor zover ik weet) geeneens dual cores, hij is dan wel zelf in elkaar gezet door een kennis van mijn vader. En wat als het dan tóch een dual core is, is dit programma dan handig?

http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_3_0061__.htm

ik zal even een spel opzoeken waar je minimaal een dual core nodig hebt ;)

edit- >
1zcibep.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee want bij spellen waar je MINIMAAL een dual-core nodig hebt staat er dat die van mij ongeschikt is, want ik heb geen dual core. Ik vind dit erg vaag, mijn pc is dan ook 3 jaar oud en toen hadden ze (voor zover ik weet) geeneens dual cores, hij is dan wel zelf in elkaar gezet door een kennis van mijn vader. En wat als het dan tóch een dual core is, is dit programma dan handig?

http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_3_0061__.htm

ik zal even een spel opzoeken waar je minimaal een dual core nodig hebt ;)

edit- >
1zcibep.jpg

vista doet wel aan verdelen over core's dus dan heb je a-shampoo niet nodig
 
Ok dankje, maar is dit van mij dan een dual core ofniet =/?
Of heeft die kennis van mij vader niet slim gedaan toen hij de processor(s) erin zette :confused:
 
Je hebt geen dualcore, maar je processor maakt waarschijnlijk gebruik van Hyper Threading (HT).

De hyper-thread technologie voorziet in één enkele processor chip twee logische processors die de cache en externe interfaces delen. In de meeste gevallen wordt het mogelijk dat er twee threads tegelijk kunnen worden uitgevoerd.
Bron;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading

vermoedelijk heb je een CPU socket waar geen dualcore of core 2 dual in past.
 
Laatst bewerkt:
dus wat ik heb is een eigenlijk een voorganger van Dual-Core zoals we dat nu kennen.
Maar ik neem dus aan dat dit beter is dan gewoon een één processor =/

( mischien dat het antwoord in de tekst stond maar ben erg slecht om dingen uit teksten te halen :p )
 
Laatst bewerkt:
Nee, want een processor die HT heeft werkt maar met 1 core. De nieuwe Intel Ci7 CPU hebben met 4 werkelijke cores ook weer de HT technology er weer bij.
 
Dank je ;)

staat idd in de tekst zin 3

"De hyper-thread technologie voorziet in één enkele processor chip twee logische processors"
 
is er een manier om één processor uit te schakelen, vraag me niet waarom, maar is het mogelijk?
 
Je hebt maar 1 processor.;) Je kan waarschijnlijk wel in het Bios de HT functie uitzetten. Is wel afhankelijk van het Bios.
 
Je hebt maar 1 processor.;) Je kan waarschijnlijk wel in het Bios de HT functie uitzetten. Is wel afhankelijk van het Bios.

Oh zeg ik het weer fout :p
Dit is dus wat er staat bij dxdiag

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHZ 2 (CPUs)
 
Klopt zolang die HT aanblijft, wordt er door dit soort software 2 processoren gezien.

Zelfs in Windows als je bij apparaat beheer kijkt, bij processoren.
 
Laatst bewerkt:
Het is simpel, je hebt een HT P4 Cpu en idd wordt dit gezien als 2 kernen maar zijn dit technisch gezien niet.
Je minimum eisen zijn 1,8 dual core, een eis waar je niet aan voldoet, check maar de benchmarks, dan zal je zien dat je cpu zo'n 15% minder scoort dan de 1,8 dual.
Plus dat je waarschijnlijk wat cache mist!
Waarom zou je een core willen uitschakelen?????
Maar ok je hebt er maar 1 met HT technologie, een voorloper van de dualcores.
Upgrade wellicht??? Heb je een 478 slot of een 775 slot?
Op het 478 slot kom je niet veel verder maar met de 775 slot kun je wellicht tot 3,6 Ghz HT core komen of misschien (afhankelijk van je mobo) dual core. Kost je wel wat centjes voor een spelletje te spelen?????
 
Op het 478 slot kom je niet veel verder maar met de 775 slot kun je wellicht tot 3,6 Ghz HT core
Afhankelijk van het moederbord komt een socket 478 ook tot 3,6ghz. De vraag is of je zo'n processor nog kan vinden. Zelf heb ik een socket 478 met een P4 3,4ghz Extreme Edition, deze is geklokt naar 3,8ghz.
 
Afhankelijk van het moederbord komt een socket 478 ook tot 3,6ghz. De vraag is of je zo'n processor nog kan vinden. Zelf heb ik een socket 478 met een P4 3,4ghz Extreme Edition, deze is geklokt naar 3,8ghz.

De vraag is of je het verschil merkt tussen een P4 3,0 en een P4 3,6, naar huidige maatstaven.

Een athlon 3200 maakte al gehakt van de pentium 4's.....
 
Een athlon 3200 maakte al gehakt van de pentium 4's.....

o ja???
http://www.hardware.info/nl-NL/arti..._32_GHz_versus_AMD_Athlon_XP_3200_QuickTest/2

hardwareinfo zei:
Conclusie

Als we naar de nieuwste topmodellen van Intel en AMD kijken, kunnen we zonder twijfel melden dat Intel qua prestaties weer duidelijk helemaal aan de top staat. In zeven van de acht benchmarks weet Intel AMD met een (flinke) voorsprong te kloppen. Alleen bij Business Winstone is de nieuwe AMD Athlon XP 3200+ de Intel Pentium 4 3.2 GHz net een beetje te snel af. Voor een high-end systeem waar extreme CPU-prestaties benodigd zijn, is Intel op dit moment dus de beste keuze
 
Wat een *******, sorry hoor maar al die cpu's werken in de midrange, als ze het al halen??
Dwaalt van de topic af van de vraagsteller, waarom draait dat spelletje niet op zijn cpu??
Simpel omdat hij te langzaam is. En daar zul je steeds vaker tegen aanlopen gezien de eisen van de huidige spelen.
Zijn oplossing is een upgrade van cpu indien mogelijk op zijn mobo (welke??) of een nieuw systeem. (mobo & CPU?) Dit soort ugrades zijn al mogelijk vanaf zo'n 125 euries. En dan draai je op bv een E5200 intel die dan weer gehakt met boerenkool maakt van allle AMD **** op de markt! Helaas ik moet het zeggen AMD is niet zo best. Zelfs de "oude" intels liepen langzamer maar veel zuiverder dan de AMD Athlons. Zeker op een goed mobootje. AMD = lekker goedkoop. Intel is zuiver en goed voor langere duur! Altijd geweest en zeker nu helemaal waar! Overigens werk ik nu op een 4400+ X2 dus heb boter op mijn hoofd, volledige pc nieuw 159 euro. Maar concludeer dagelijks is ongeveer 140 euro te duur. Werk liever op mijn (1400 euro) Q9450 intel. Maarja prijs maal 10.
Dus mijn vraag blijft, wat is je mobo, welk geheugen draait erin, wat is je cpu slot en dan kan ik je adviseren wat te doen. Wat zijn je temps wellicht is OCen een optie??
Oh bijna vergeten, ja op 478 kan idd tot ik meen 3,6 Ghz maar maakt dat nog zoveel uit??
Zelfs als je hem kan vinden (tweedehands??) betaal je vrij veel voor veel te weinig effect!
Denk is over dit: E5200 75 euro, mobo simpel 35 euries, 2 Gb 800 Mhz ddr2 30 euro, sommetje 140, euro, zet alles over in je oude kast, let op je voeding ( 20 pins 24 pins) en hopla een pc met een benchmark van heb ik jou daar! Heb je een AGP videokaart? ook geen probleem de ECS 7050M moboos hebben al betere kaarten onboard dan menig AGPtje! Overigens maak ik weer een nieuwe intel voor mezelf dus als iemand mijn AMD wil overnemen????
 
Wat een *******, sorry hoor maar al die cpu's werken in de midrange, als ze het al halen??
Dwaalt van de topic af van de vraagsteller, waarom draait dat spelletje niet op zijn cpu??
Simpel omdat hij te langzaam is. En daar zul je steeds vaker tegen aanlopen gezien de eisen van de huidige spelen.
Zijn oplossing is een upgrade van cpu indien mogelijk op zijn mobo (welke??) of een nieuw systeem. (mobo & CPU?) Dit soort ugrades zijn al mogelijk vanaf zo'n 125 euries. En dan draai je op bv een E5200 intel die dan weer gehakt met boerenkool maakt van allle AMD **** op de markt! Helaas ik moet het zeggen AMD is niet zo best. Zelfs de "oude" intels liepen langzamer maar veel zuiverder dan de AMD Athlons. Zeker op een goed mobootje. AMD = lekker goedkoop. Intel is zuiver en goed voor langere duur! Altijd geweest en zeker nu helemaal waar! Overigens werk ik nu op een 4400+ X2 dus heb boter op mijn hoofd, volledige pc nieuw 159 euro. Maar concludeer dagelijks is ongeveer 140 euro te duur. Werk liever op mijn (1400 euro) Q9450 intel. Maarja prijs maal 10.
Dus mijn vraag blijft, wat is je mobo, welk geheugen draait erin, wat is je cpu slot en dan kan ik je adviseren wat te doen. Wat zijn je temps wellicht is OCen een optie??
Oh bijna vergeten, ja op 478 kan idd tot ik meen 3,6 Ghz maar maakt dat nog zoveel uit??
Zelfs als je hem kan vinden (tweedehands??) betaal je vrij veel voor veel te weinig effect!
Denk is over dit: E5200 75 euro, mobo simpel 35 euries, 2 Gb 800 Mhz ddr2 30 euro, sommetje 140, euro, zet alles over in je oude kast, let op je voeding ( 20 pins 24 pins) en hopla een pc met een benchmark van heb ik jou daar! Heb je een AGP videokaart? ook geen probleem de ECS 7050M moboos hebben al betere kaarten onboard dan menig AGPtje! Overigens maak ik weer een nieuwe intel voor mezelf dus als iemand mijn AMD wil overnemen????


ik wil toch wel zeggen dat het spel een gedownload spel is van internet, daarin is niet zoveel tijd en moeite in gestoken als een nieuw spel als gtaIV of een crysis,
dus zou dat spel nooit zoveel kunnen trekken.

hoeveel vraag je voor je mobo, en watis het typemerk vna je mobo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan