You tube doet stereo ipv 2.1 of 5.1 op een 5.1 speakerset.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo, is er een manier om geluid van you tube af over wat meer boxen (van een 5.1 set) te laten komen dan de twee (dus niet 3 in de zin van 2.1, als iemand weet hoe dat mogelijk zou zijn dan is die informatie ook welkom) waar die het nu over afspeelt?

Laatst bewerkt:
Hoi...

Komen we toch weer terug op je topic van 31dec.Youtube is een stereobron.Je zult dus weer naar je instellingen moeten kijken.

Een andere stereo input dan die van you tube speelt die wel over alle boxen toch beter dan alleen de rear speakers wat die in you tubes geval doet.

ps Kan eerdere vraag van mezelf hierover niet vinden, wel van stereo over surround, maar dat ligt toch net even anders, of ik zie er langs heen, dan sorry.

Laatst bewerkt:
Dat kan komen omdat andere bronnen (meestal buiten flash om) gebruik maken van een andere filter. Ik gebruik bijvoorbeeld ffdshow filters met mijn media-speler om mijn muziek en video te voorzien van (virtual) Dolby Surround als het niet beschikbaar is. Zo worden er 6 kanalen (5.1) via SP/DIF verstuurd ipv. 2 (stereo).

Youtube (of beter gezecht Flash) ondersteunt geen externe filters zoals ffdshow, dus kan je geen 5.1 krijgen met youtube. 2.1 moet mogelijk zijn aangezien de meeste boxen de lage frequenties doorsturen naar de woofer, hiervoor is er in de meeste gevallen geen extra software/driver vereist op de computer.

Ik gebruik bijvoorbeeld de Logitech z-5450 voor mijn computer. Deze boxen hebben een Virtual DD processor, waardoor ze van iedere stereo-bron een 5.1 geluid kunnen produceren. Het is echter niet te vergelijken met een native 5.1 bron, maar het komt er dichtbij.

Hoi...

Komen we toch weer terug op je topic van 31dec.Youtube is een stereobron.Je zult dus weer naar je instellingen moeten kijken.
Had bsod en heb een nieuwe installatie gedaan en de oude driver die ik hier nog had geïnstalleerd, vandaar. Hij doet het met een nieuwere driver weer over alle boxen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan