Your DSL Connection is down

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewerkema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Ik heb een erg irritant probleem met mijn internet, en ik weet niet waar het vandaan komt. De hoofdrouter waar de connectie in het huis binnenkomt staat beneden, ik woon op de tweede verdieping waar ik nog een router heb staan (in principe gewoon een repeater). Daar heb ik een kabel connectie met de router van beneden en heb ik ook nog een kabel vanuit die repeater die weer naar me computer gaat. Het internet doet het vaak gewoon wel, maar soms valt hij uit en moet ik de router weer opnieuw opstarten. Vooral het wifi werkt erg raar, net nadat ik de router heb gereset kan ik verbinden, maar als ik dan op mijn mobiel opnieuw ga verbinden met de router laat hij de foutmelding "Your DSL Connection is down" zien. Wat kan het probleem zijn?

Het kan aan je ISP liggen, maar waarschijnlijk aan je gateway of modem, laat je gateway vervangen zou ik zeggen.

Eerst maar eens wat informatie posten:
Merk + type hoofdrouter
Merk + type van jouw router
Welk ip-adres heeft jouw router als LAN ip-adres?
Welk ip-adres heeft jouw router als WAN/Internet ip-adres? (Dus het ip-adres dat toegekend is vanuit de hoofdrouter)?
Is jouw router met de ene WAN/Internet kabelaansluiting aan de hoofdrouter aangesloten of met een van de 4 LAN kabelaansluitingen?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan