Youtube filmpjes zwarte scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer.

Op mijn Mac krijg ik als ik youtube filmpjes bekijk een zwart scherm, ik heb al geprobeerd om hem aan te doen als 32 bit, maar dat werkt ook niet. Ik krijg een zwart scherm en een heel erg krakend geluid.

Hoe fix ik dit?

Alvast bedankt, Samer Albadry

Al je flash player geupdated?

Mag ik vragen wat voor Mac je precies hebt?

Probeer eerst eens het volgende, start Mac op, druk links boven op het appeltje en kies voor software-update. Laat deze even lopen en als er updates zijn installeer deze allemaal.
Daarna open Safari en kies eerst voor links boven "safari, stel Safari opnieuw in, daarna druk je weer op links boven safari en kies je voor verwijder Cache bestanden. Daarna sluit je safari door op Safari te klikken en te kiezen voor "stop Safari" de knop combinatie CMD Q werkt ook hiervoor.
Daarna start je Safari opnieuw op en probeer het nog eens.

Dan nog de vraag, wat voor Mac heb je en met wel MacOS draai je? Dit kun je zien door met de muis op het appeltje te klikken en kiezen voor over deze Mac. Je krijgt dan een scherm met je OS versie.

Probeer ook eens het volgende, open Safari, ga naar geschiedenis boven is en kies voor wis geschiedenis helemaal onderin. Sluit Safari door Appeltje (cmd) Q en herstart daarna Safari. Kijk of het nog zo is.
Zo niet dan download je handmatig de laatste versie Flashplayer te vinden hier -->> http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ en probeer het nog eens.
Lukt het dan nog niet, dan volg je deze posts en doe exact wat er staat. --->> http://www.onemorething.nl/communit...utube-willen-niet-starten/page/2#post-2168701

We blijven gewoon zoeken haha.

Als je Safari afsluit, daarna een Finder opent, en dan in de map programma's op zoek gaat naar Safari.app en deze met de rechter muis knop aan klikt, en dan kiest voor toon info, dan krijg je links een kolom te zien en als je goed kijkt staat daar ook tussen Open in 32-bits modus. Als je deze nu eens aanvinkt. Dan op het rode balletje van die kolom drukken. Dan even Mac herstarten en dan nog eens probeert.

En voor die gene die denken waarom de Mac herstarten, dan ben ik er zeker van dat het programma waar het om draait ook werkelijk afgesloten is.
Als je in de MacOS omgeving iets wegdrukt met het rode balletje als sluit knop zoals men dat in windows gewend is, blijft in de MacOS omgeving het programma gewoon mee draaien op de achtergrond. Zo kan MacOS heel snel schakelen tussen programma's.

En om de bibliotheek map weer terug te vinden die nu weg is, vergat ik te zeggen want onder 10.7 is hier voor gekozen deze te verbergen, doe je het volgende.

Open Terminal.app in hulpprogramma's en voer de volgende tekst in. -->> chflags nohidden ~/Library/ <<--
en druk op enter.
Daarna voer je in EXIT en sluit je de terminal af met CMD Q.
Nu kun je wel weer die com.apple.safari.plist terug vinden in je thuismap/bibliotheek/preferences en zou je als nog die stappen kunnen volgen van mijn vorige link.

Laatst bewerkt:
Nop, werkt ook niet :s. We blijven maar zoeken XD. Oooo niet gelezen nieuw berichtje, ff lezen.

Laatst bewerkt:
Neej, werkt ook niet.... Het bestandje zit er nog niet in, en het is ook niet gelukt met het restarten...

Het moet er echt in staan, anders werkt Safari namelijk helemaal niet.

Ik zou met je mee kunnen kijken via teamviewer mits je dit wilt.

Als voorbeeld hoe en waar hij staat... -->> http://members.quicknet.nl/jjw/Helpmij.nl/Com.apple.safari.plist.pdf
Je kunt nu onderaan de PDF precies zien waar je moet wezen. Daar ze je de mappen structuur die je moet volgen.
Als de map Bibliotheek er niet tussen staan bij je, heb je misschien die Terminal sessie niet goed uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Het .plist bestandje is nu gevonden maar ik kan CustomUserAgent niet vinden...

Ik zal morgen een stappen plan maken zodat je zelf een nieuwe string kunt toevoegen met de benodigde gegevens. Stap voor stap vul je dan in wat ik je vertel.
Ik moet er vannacht vroeg uit dus word het nu niets meer.

Voor de mensen die denken tje, een Mac was toch zo'n geweldig apparaat, wat gaat dat nu allemaal lastig. Nou ik begrijp het idee maar soms kan dat gebeuren als er wat op een site veranderd. YouTube word continue veranderd achter de schermen en daar door lopen soms de Explorer programma's wel eens wat achter.
Meestal is een update uitvoeren dan voldoende maar soms ook niet. Dit geld voor bijna elk besturing systeem.
Ik moet toe geven, dit probleem komt bijna niet voor.

Beste Samoeri,

Voor dat ik het stappen plan kan maken heb ik van jouw nodig de volgende informatie.

Welke versie MacOS gebruik je huidig?
Dit zie je door links boven op het appeltje te drukken, te kiezen voor over deze Mac

Welke Safari versie heb je op dit moment?
Dit zie je door als Safari geopend is, links boven op Safari te drukken en te kiezen voor over Safari en exact over te nemen wat er staat achter versie.

En je kunt ook nog het volgende proberen.
http://www.youtube.com/html5
Volg de link, onder aan de pagina zie je staan of je bent aangemeld voor het html5 project. Dit houd in dat je youtube wel of niet bekijkt via flashplayer.
Probeer beide opties eens, dus eerst als wel aangemeld en kijk of de films het weer doen. En daarna als niet aangemeld, dus onder aan de pagina kun je dan aangeven dat je het wilt beëindigen en kijk of dan de films het wee doen.

Als ik filmpjes van youtube op bijv hyves kijk doen ze het gewoon, maar op youtube.com zelf niet...

Laatst bewerkt:
Dan proberen we nog het volgende.

Open de link -->> http://support.apple.com/kb/DL1515

Eb druk rechts op download, na dat hij klaar is met downloaden sluit je Safari echt af met CMD Q of op safari klikken links boven in en kies voor stop Safari.

Daarna open je Finder en ga je naar de download map en open je die download. Instaleer wat nodig is en volg het scherm.

Probeer het daarna nog eens.

De één werkt wel en de ander weer niet... Ik zie net denk dat het zo is: De bekende werken niet maar de minder bekende wel.. Dus bijv: I follow rijers werkt niet maar Charly luske its a mans world weer wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan