Youtube koppelen aan je website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hallo mede forum gebruikers,

Graag zou ik jullie aandacht voor het volgende willen vragen.
Ik ben bezig met een website waar ik video bestanden wil gebruiken vanaf youtube.
Het zullen ongeveer tussen de 2500 tot 3600 video's worden. Om dit met de hand te plaatsen op de website wordt een klein beetje te veel werk. Ik wil dit graag Automatiseren.

Het is de bedoeling dat bijv. de link van youtube in een database gezet wordt zodat er een id aan gekoppeld wordt. Met deze id wil later weer in een div stoppen om hem op een bepaalde positionering te geven op de website.

Heeft iemand een idee?

Groeten

KingShift

Nee dit is niet wat ik bedoel. Het is de bedoeling elke keer als er een nieuw filmpje geupload wordt in een playlist. Moet hij zich automatisch in de database toevoegen. Dat zou het mooiste zijn. Zou dit ook handmatig kunnen doen maar dan is het wel heel veel werk.

Hallo iedereen,

Jullie antwoorden kloppen wel allemaal met wat ik vraag. Alleen ik heb toch iets anders nodig.
Het idee is om een youtube video op te slaan in een database. Door dit in een SQL of MySql database de video link of tumbnail op te slaan krijgt elke video een id.
Met dit id wil ik vaste div neerzetten die gekoppeld is met een id. Op deze manier ontstaat er een soort van video muur.

Ja oke. Een technisch detail wat verder voorkomt. Als de eigenaar van een youtube filmpje deze eraf haalt, waar je geen invloed op hebt, dan werkt de link ook niet meer. Dus dit zul je dan toch steeds maar weer moeten controleren en/of aanpassen.;)

Voor je de link aan de gebruiker gaat afspelen, dan test je eerst of het niet een gebroken link is.
Is het een gebroken link dan laat je gelijk verwijderen uit de database en output je een error naar het scherm.
En in je admin sectie zou je een script kunnen starten die de links in je database test en als nodig verwijderd.

Ja daar ben ik het wel mee eens, maar toch blijft het veel handwerk.

???? hoezo veel handwerk?
De gebruiker helpen je al als ze een link gebruiken.
Als je dan ook in de database een column maakt met last_used waar je telkens de Date/Time laat opslaan als een link is gebruikt,
Dan kun je in je admin section de links laten controlleren die ouder zijn dan een bepaald aantal dagen of zo.
Dat scrupt zou je zelfs nog automatisch kunnen laten starten op een moment als je site weinig verkeerd heeft. bv 's nachts na 2uur.

Waarom gebruik je geen XML lijst? die zou je zo kunnen invoeren doormiddel van een klein formulier.. en je kan hem automatisch laten laden in een Div.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan