YouTube video's haperen af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
526
Hallo,

Sinds kort haperen YouTube video's bij mij.
Het kwam ineens en sindsdien is het zo gebleven.
Het is bij elke video zo.
Omdat dit niet heel erg duidelijk te omschrijven is, heb ik een stukje van een YouTube video opgenomen.
Hier is het:

http://kiwi6.com/file/fknj83z1ys

Zoals u kunt horen hapert hij bij sommige stukjes (dat hoor je aan de beat).
Is hier wat aan te doen, want het is echt heel erg irritant!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Mijn browser is Google Chrome, maar het is bij alle browsers zo, dat had ik al gecheckt.
Ik heb de nieuwste flash player, dus daar zal het ook niet aan liggen.
Mijn geluidskaart is een Realtek AC '97 of zoiets...

Verder nog meer info??
 
Hoi,
het klinkt mss gek maar doe eens een chkdsk /f
Bij mijn eerste pc had ik zo wat aan de hand bij bijna alle nummers, bleek naderhand een slechte kwaliteit schijf te zijn.
 
De Realtech driver in ieder geval updaten en dan bij Start > Uitvoeren > "msconfig" intypen en op het tabblad Opstarten zoeken naar de Realtech gerelateerde (en andere) updaters of hulpprogramma's of stuurprogramma's die je zou kunnen uitschakelen. Dit is een heel werk om van al die programmatjes op Internet te zoeken of je deze uitschakelen kunt maar zeker de moeite waard. Ik denk dat het daarmee zal zijn opgelost want bij mij ging het daarna ook veel beter. Ik zie geen Realtech icoontje meer maar heb evengoed overal geluid en het stottert niet meer.
 
Bedankt voor jullie reacties maar niks heeft geholpen. de schijfcontrole heeft niks gevoden qua fouten en realtek was al up-to-date. Ik heb een aantal updaters, hulpprogramma's en stuurprogramma's verwijderd maar niks helpt.
Is er nog een andere oplossing?
 
YouTube speelt af met Flash. Klik rechts op een video en kies instellingen Schakel hier alles uit wat je niet nodig hebt en wel Hardware versnelling gebruiken. Flash gebruikt ook virtueel geheugen, stel dit hoog genoeg in en defragmenteer dit eens. Configuratiescherm > Systeem > tabblad geavanceerd > Prestaties > Geavanceerd > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten. Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.

De driver van de grafische kaart moet goed geïnstalleerd zijn, wat zal kunnen blijken uit het soepel kunnen scrollen en schuiven met de vensters. De monitorkeuze bij Apparaatbeheer kan hierbij ook uitmaken, of het is "Standaard monitor" of "Algemeen niet Plug en Play beeldscherm" bijvoorbeeld.

Schakel de virusscanner eens uit want sommige zoals AVG zijn helemaal wild op de achtergrond aan het scannen. Ik raad in dat geval AVast! aan.

Wanneer je rechts op een video in YouTube klikt kan je de downloadsnelheid controleren bij Snelheidstest uitvoeren. Is deze te laag, helpt het dan om de video even te bufferen, dus op pauze te zetten?

Ik ben nog niet helemaal gerust op het gebruik van de Realtek audio drivers. Verwijder deze eens bij Apparaatbeheer en geef bij het herkennen van nieuwe hardware dan standaard Windows drivers op.

Het is bij Internet problemen altijd goed om de tijdelijke Internetbestanden te verwijderen, vanuit het menu van de browser.
 
multirobbert zei:
Hallo,

Sinds kort haperen YouTube video's bij mij.
Het kwam ineens en sindsdien is het zo gebleven.
Check hier welke versie je geïnstalleerd hebt.
Ik denk dat dit komt door de laatste update.
Het zou nu met de update van flashplayer ongedaan gemaakt kunnen zijn.
 
Flash gebruikt ook virtueel geheugen, stel dit hoog genoeg in en defragmenteer dit eens. Configuratiescherm > Systeem > tabblad geavanceerd > Prestaties > Geavanceerd > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten. Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Het vetgedrukte heeft geholpen. YouTube hapert nu niet meer. Hartstikke bedankt!!


Ook bedankt voor alle ideeën die jullie hadden.
Deze vraag is nu opgelost :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: Het probleem is er weer...
Ik heb alle oplossingen geprobeerd, en avast! had ik al.

Weet iemand nog een oplossing wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!


EDIT2: waar moet je kijken bij de snelheidstest? er zijn namelijk meerder lijnen in een grafiek.
 
Laatst bewerkt:
Hé multirobbert,

Onder de zwarte balk staat "jij" jou verbindingssnelheid met YouTube is dan dus ook de zwarte lijn.

Heeft Windows de nieuwe instellingen van het virtueel geheugen wel bewaard?

We gaan snel, het volgende om te bekijken zijn de Logboeken bij Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken. Je kunt rechts op een fout klikken voor het context-menu en bij Eigenschappen bijzonderheden over fouten lezen. met deze opmerking: niet alle fouten zijn fouten waar je aandacht aan zou moeten besteden maar het kan best zijn dat er iets interessants bij staat. Op Internet moet je de informatie zoeken die de fouten verduidelijkt.

Ik denk dat je de geluidsdriver van Realtek moet weghalen en de Windows driver moet gaan gebruiken. Heb je dit al geprobeerd? Voor velen was dat de oplossing bij slechte audio en zo ook bij mij toen ik XP had.

Alfred
 
De logboeken kunnen het wel zijn, omdat ik heel erg veel fouten vindt. in welke logboek moet ik kijken? Ik gok Systeem, maar dat weet ik niet zeker. Maar bij Systeem zie ik heel veel fouten van PlugPlayManager. Zou dat het dan kunnen zijn?

En hoe vervang je de realtek driver door een Windows driver?

Alvast bedankt!
 
Logboeken zijn in dit geval allemaal interessant. Deze foutmelding kan geen kwaad omdat een toepassing die Plug and Play notificaties krijgt waarschijnlijk niet reageert op deze meldingen. Toch zal het een probleem vormen wanneer Windows om die reden steeds nodeloos verzoeken doet en schrijfacties doet in het log. Het kan je systeem dus enigszins bezet houden maar geen kritieke fout. Er zijn verschillende fouten met PlugPlayManager dus het hele bericht goed lezen en de tijden bestuderen. Met de foutcode kan je zoeken op de support site van Microsoft of het Internet in het algemeen. Ga eens kijken in Taakbeheer (Ctrl Alt Del denk ik) of de computer niet te druk is met allerlei processen. De virusscanner heb ik al genoemd, als je AVG hebt dan zorgt deze vaak voor onwerkbare situaties. Ook updaters kunnen het systeem enorm bezet houden en je kan indexeerders actief hebben. Bij Eigenschappen van de schijfstations in Verkenner moet "indexeren van schijven voor snellere zoekacties" uitgeschakeld staan en je kan bij Taakplanner kijken of deze taken heeft zoals schijfcontrole. Ik schakel taakplanner altijd helemaal uit. Voor probleemoplossing raad ik ook aan om Windows Update uit te schakelen. Het is dus heel wat werk en het vereist enig inzicht om de computer vrij te houden.

Van de Realtek drivers die vroeger als slecht bekend stonden maar waar ik onder Vista geen probleem meer mee heb, hoopte ik dat Windows dat werk evengoed kan overnemen maar denk nu dat je dan misschien geen geluid meer hebt. Wat je kunt doen is het volgende: controleer nog eens opnieuw of er werkelijk geen Realtek gerelateerde processen opgestart worden of opnieuw ingeschakeld zijn bij Uitvoeren > "msconfig" > tabblad Opstarten. Voorbeelden zijn: RTHDCPL.EXE SOUNDMAN.EXE ALCWZRD.EXE of ALCMTR.EXE Zoek van alles op Internet naar wat het is. Dan, aannemende dat je de goede drivers beschikbaar hebt, kan je bij Programma's of in het Configuratiescherm bij Software gewoon het de-installatie programma uitvoeren. Je kan drivers ook altijd uitschakelen of de-installeren bij Apparaatbeheer door er rechts op te klikken en dan bij deze keuzes of de tabbladen met de keuze Eigenschappen. Er is ook een methode via het register. Voor het werken met het register altijd een systeemherstelpunt maken waar dus een backup van het register in zit.

Start Menu > Run > Type "regedit" > klap dit uit: HKEY_LOCAL_MACHINE, plus SYSTEM, plus CONTROLSET001 > klap dan dit uit: Expand ENUM en zoek daar de map die bij jou geluidschip hoort zoals bijvoorbeeld: HDAUDIO Klik rechts op deze map en geef jezelf nog toestemming wanneer dat nodig is. Nu klik je opnieuw rechts op de map en exporteer je deze naar een tijdelijke map ergens op de schijf. Zou er wat verkeerd gaan dan kan je daarop dubbelklikken om deze te herstellen. Verwijder dan de map en herstart de computer. Als er niets gebeurd dan heb je de verkeerde map gewist en zou je op de geëxporteerde moeten dubbelklikken.

Wanneer het goed is dan zal de ingang Realtek uit Apparaatbeheer verdwenen zijn en Windows nieuwe hardware detecteren. Je moet Windows standaarddrivers laten gebruiken maar wanneer dat niet werkt dan het zoeken onderbreken en zelf de driver bestanden ingeven vanaf een op te geven locatie en hier alleen naar de map met het .inf bestandje bladeren. Wanneer je alleen een uitvoerbaar bestand hebt voor de drivers dan verder zoeken naar de driver die de .inf extentie heeft. Hierdoor installeer je niet allerlei Realtek onderdelen die er om bekend staan storingen in de weergave te veroorzaken.
 
Start Menu > Run > Type "regedit" > klap dit uit: HKEY_LOCAL_MACHINE, plus SYSTEM, plus CONTROLSET001 > klap dan dit uit: Expand ENUM en zoek daar de map die bij jou geluidschip hoort zoals bijvoorbeeld: HDAUDIO Klik rechts op deze map en geef jezelf nog toestemming wanneer dat nodig is. Nu klik je opnieuw rechts op de map en exporteer je deze naar een tijdelijke map ergens op de schijf. Zou er wat verkeerd gaan dan kan je daarop dubbelklikken om deze te herstellen. Verwijder dan de map en herstart de computer. Als er niets gebeurd dan heb je de verkeerde map gewist en zou je op de geëxporteerde moeten dubbelklikken.

Ik zie nergens ENUM staan. Kan dat?
 
Ja, dat zou best eens anders kunnen zijn.

In het register vindt je vaak wat je weten wilde door op woorden te zoeken. Gebruik hiervoor achtereenvolgens de begrippen "HDAUDIO" of "Realtek High Definition Audio" en kijk of dit de map HDAUDIO is met de ingangen voor de Realtek. Bij het op woorden zoeken ga je naar de volgende met F3.

Met vriendelijke groet. Alfred
 
Ik kan HDAUDIO echt niet vinden. Ik heb op alles gezocht maar niks gevonden. Ik heb op het hele reigster gezocht.

Nog even over die snelheidstest van YouTube: De zwarte balk (ik) is ietsje lager als alle anderen, maar ik vind het wel gek dat hij eerst nooit stotterde. Zou dat het kunnen zijn?
 
Ik denk trouwens dat het aan het internet ligt, want ik kwam er net achter dat hij precies hetzelfde doet bij Soundcloud.com.
Iemand een (tijdelijke) oplossing?

(over een paar maand krijgen we sneller internet van KPN).
 
Dit is een foutenopsporingsinformatie van een YouTube video. Misschien kunnen jullie hier wat mee:

stacktrace=&ts=1340905046&cl=31482712&debug%5FplaybackQuality=medium&videoFps=22&droppedFrames=7&debug%5FflashVersion=WIN%2011%2C3%2C300%2C257&stageFps=10&debug%5Fdate=Fri%20Jun%2029%2015%3A45%3A55%20GMT%2B0200%202012&debug%5FvideoId=jQnqyMOQmlA&debug%5FsourceData=B4A7D0FE4MH1340977390147073
 
Ik moet passen multirobbert. Het is natuurlijk wel zo dat het beeld even hoort te stoppen en niet het geluid als de video niet goed loopt. Succes. Alfred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan