youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

steventjevp

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
ik wil beginnen met een youtube kannaal over games maar ik heb echt een sponsor nodig weet iemand een sponser die daarin geintresseert is

ik heb gehoord dat sponsors zelf naar je toe komen naarmate je betere video's post,,

sommige personen even opzoeken,, die spelen dan een game en nemen zichzelf dan op via de cam met hun reactie erbij en wat ze er van vinden,
die personen worden dan bevraagt of hij nog een sponsor nodig heeft,
die sponsoren zoeken mensen op youtube op om zelf bekend te worden door jouw omdat jij op youtube bekend ben ik ga ff kijken wie op youtube er geld aan verdient:

als jij een filmpje maakt dan wordt jij bekend: jij krijgt dus veel viewers op YouTube.
die sponsoren zoeken zulke mensen op en die denken aan hun kunnen we geld verdienen,
hun contacteren je en als jij er mee akkoord ga verdien jij geld aan de sponsoren en de sponsoren worden er bekender door,

hopelijk is deze uitleg iets beter?

...

waarom heb je echt een sponsor nodig?? voor apparatuur moet deze sponsor jou geven en waarom?

wat voor kanaal heb je?
hoeveel videos heb je?
ben je interessant om naar te luisteren/kijken?
ben je leuk om naar te luisteren/kijken?
hoeveel mensen delen jou bovenstaande mening? (hoeveel subs?)
maak je goede videos vergeleken met andere kanalen met het zelfde genre?
ben je uniek vergeleken met die andere kanalen of ben je meer van hetzelfde?

dit zijn allemaal belangrijke dingen!

ik heb zelf een kanaal en heb niet echt sponsors maar krijg wel van een aantal bedrijven structureel materiaal toegestuurd en heb een wekelijkse liveshow die wel gesponsord wordt.

overgens denk ik dat je deze vraag op de verkeerde plek hebt gezet. YT vragen vallen denk ik meer onder Messengers-en-Sociale-netwerken

...

waarom heb je echt een sponsor nodig?? voor apparatuur moet deze sponsor jou geven en waarom?

wat voor kanaal heb je?
hoeveel videos heb je?
ben je interessant om naar te luisteren/kijken?
ben je leuk om naar te luisteren/kijken?
hoeveel mensen delen jou bovenstaande mening? (hoeveel subs?)
maak je goede videos vergeleken met andere kanalen met het zelfde genre?
ben je uniek vergeleken met die andere kanalen of ben je meer van hetzelfde?

dit zijn allemaal belangrijke dingen!

ik heb zelf een kanaal en heb niet echt sponsors maar krijg wel van een aantal bedrijven structureel materiaal toegestuurd en heb een wekelijkse liveshow die wel gesponsord wordt.

overgens denk ik dat je deze vraag op de verkeerde plek hebt gezet. YT vragen vallen denk ik meer onder Messengers-en-Sociale-netwerken

Ik heb nog geen abbo"s en video"s

Laatst bewerkt door een moderator:
heel hard misschien maar reken er dan niet op dat iemand je van te voren gaat sponsoren...
zonder subscribers heb je dus nog geen potentiële klanten voor je sponsor, en zonder videos kunnen ze je niet inschatten als een zeldzaam talent wat ze aan de haak moeten slaan voor iemand anders dat doet.

mijn advies (en dit is uit 2 jaar lange youtube ervaring) is om eerst gewoon te beginnen met basis materiaal... telefoon cameraatje of webcam (ligt aan waar je videos van wilt maken)
sponsors zijn voor echte "pro" youtubers of hele toegewijde amateurs. verwacht niet zomaar tot een van deze groepen te behoren tenzij je een vriend hebt in de youtube wereld met een zelfde doelgroep als jou, met heel veel subscribers, die jou heel erg gaat promoten

@DijsnK

Volgens mij heeft hij geen basis apparatuur en wit daarom sponsors om dat te kunnen aanschaffen. Maar het is bijna onmogelijk om sponsors te krijgen als je nog geen 1 video hebt ja.

Je kan gewoon voor rond de 20,- een mic kopen waarmee je goed te verstaan bent en met Windows movie maker kom je al ver. Er zijn ook veel verschillende freeware voor het opnemen van je gameplays. Alleen een goede game nog en je kan ervoor gaan :)

ik ben begonnen videos te maken met mijn telefoon!
niet mekkeren om gratis spullen vraag anders je ouders om je te sponsoren om een channel te starten!

bijna 35.000 weergaven en 850 subscribers.
maar mijn channel gaat over schaal modellen en tabletop games dus het is een beetje een niche markt/doelgroep.
ik ben bij lange na niet de grootste, want er zijn ook mensen met 30.000 subscribers, maar die zijn meer uitzondering dan regel

@steventjevp en dit zijn de mensen die echt sponsors krijgen... ongeveer vanaf X hoeveelheid subscribers afhankelijk van de doelgroep. in mijn doelgroep ben ik bijna gemiddeld maar ik heb een grote mond en ben bevriend met de grote jongens dus daar lift ik op mee. voor een gaming channel zoals bijvoorbeeld call of duty tel je pas mee als je 100.000 subscribers hebt. over een redelijk unieke sport en bijvoorbeeld een kook kanaal tel je mee vanaf ongeveer 10.000 subscribers.

Ik werk veel met wat kleinere bedrijfjes. Hun sturen mij gratis modellen om mee te hobbyen en ik noem hun naam en laat de modellen zien (ongebouwd/gebouwd/geschilderd) daarmee krijgen hun naamsbekendheid en ik gratis modellen en topics voor nieuwe videos.

maar als je nog helemaal 0,0 hebt zul je toch zelf moeten investeren of roeien met de riemen die je hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan