Zóóó langzaammmm

Status
Niet open voor verdere reacties.

muppet81

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
14
Hallo,

ik hoop dat mij iemand kan helpen. Heb een Acer Laptop van nu iets meer dan een jaar oud. Heb er nooit problemen mee gehad, maar nu is hij sinds een paar weken zó langzaam geworden. (hoor hem ook héél de tijd op de achtergrond meedraaien) Zowel met opstarten als het gebruik. Als ik bv aan het scrollen ben, duurt het gewoon een paar sec voordat er daadwerkelijk wat gebeurt.... Heel vervelend. Ben al zelf vanalles aan t uitvogelen geweest. Heb overbodige software al verwijderd en heb ook al gedefragmenteerd. Heelaas tevergeefs. Heb nu via verschillende forums uitgevogeld dat het zo zou kunnen zijn dat er teveel programma's mee opstarten. Lijkt een logische verklaring. Heb daarom bij msconfig de optie aangevinkt 'diagnostisch opstarten' Hij was idd gelijk een stuk sneller. Alleen is het zo beetje lastig werken. Nu is mijn vraag of mij iemand kan vertellen welke programma's in het overzicht weg kunnen. In principe heb ik toch alleen (naast de noodzakelijke) mn antivirus en alles omtrent mn internetverbinding nodig? Andere programma's kan ik toch opstarten wanneer ik ze nodig heb?? Welk rijtje programma's is hier voor van belang? Tabblad 'services' of 'opstarten' ??

Nu wil ik met alle liefde een screenshot plaatsen maar hoe doe ik dat....?? Of me ff zeggen welke rijtje van belang is, dan tik ik t wel ff over....
Hoop dat iemand me kan helpen, er valt zo echt niet op te werken.....

Alvast bedankt,

Lesley
 
Ja sorry,
vergeten te melden. Heb ik ook al, voor zover, gecheckt. Wel veel verdachte bestanden. Maar had achteraf geen invloed op de snelheid. Heb hiervoor o.a. Adaware gedownload en scans van mn eigen antivirus laten lopen.
Ga nu gelijk ff je linkje bekijken. Je hoort van me. Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Heb idd bovenstaande link bekeken en uitgevoerd. Het lijkt niet al te veel te helpen. Ondanks dat ik dankbaar ben voor het meedenken was mijn vraag ook meer gericht op de programma's die mee opstarten. Snap zelf wel welke ik niet direct nodig heb, alleen de codes waar alles in staat vermeld, daar begreep ik dus niks van. Hoop dat er iemand is die me er iets verder mee kan helpen....
 
Hallo
Laat een keer Hitman-pro je peeceetje opschonen.
Heeft mij de laatste tijd ook veel geholpen.
 
Plaats maar eens een screenshotje.
Alt printscreen, vervolgens paint openen en plakken kiezen, het bestand opslaan als jpg. En vervolgens in een nieuw bericht uploaden, d.m.v. het paperclipje.
 
Shadowbikes,

ik helemaal bezig om t allemaal netje voor je te uploaden. Netjes screenshotjes gemaakt. Omdat ik niet wist welk tabblad je nu wou zien, zowel van services als opstarten screenshotjes gemaakt. In totaal 9 afbeelingen. Daarom alles in een word docje achter elkaar geplakt, dacht dat is makkelijker lezen voor je...... mag ik maar 100kb uploaden.....:mad:
Maybe heb je n mailadres voor me waar ik t ff heen kan sturen. Mocht je bezwaar hebben die van jou hier te vermelden kun je ook reageren op mijn adres: lesley_lindner@hotmail.com
Zag dat je nog online was. Laat me ff weten. Stuur ik t docje gelijk door.

Thanx alvast!!!

Lesley
 
Niet in een doc plakken. Gewoon naar tinypic.com gaan en 1 voor 1 uploaden.


Wat ik je kan aanraden is om een goede spywareprogramma te kopen of te downloaden. Ik heb Spyware Doctor en die vind echt alles. Adaware is een troepprogramma en heeft nooit echt iets gevonden.
En via msconfig kun je ook programma's uitvinken waarvan je niet wil dat ze opstarten met de PC zelf.
 
Ja, daar ging t nu juist om..... Wát moet ik ik afvinken??? Als er in de lijst googletoolbar staat snap ik ook wel dat ik die niet nodig heb...maar bijna al de rest zijn allemaal rare onbegrijpelijke afkortingen (voor mij)......

Groetjes Lesley
 
Nou, hier dan alle screenshots van het msconfig tabblad opstarten. Zal in n berichtje hieronder de andere shots plaatsen.

Hopenlijk dat iemand me hier mee kan helpen.....:confused:


8ggttab.jpg


8apn3wy.jpg


814c3tv.jpg
 
Jemig wat mij betreft mag je ze allemaal uitschakelen. Kan even niet zien welke antivirus je gebruikt. Als je 'm ertussen ziet staan laat je die aangevinkt staan. Verder een tip, Norton is een leuk programma, maar ook een geheugenvreter.
 
En dan hierbij alle screenshots van het tabblad services:

6tumxoo.jpg


80o9kjs.jpg


86ipv87.jpg


864y6o1.jpg


8alco4h.jpg


86ewl5x.jpg


8amhohw.jpg


6lay0xt.jpg


8afufit.jpg



pffieuw! Valt niet mee als je comp zo langzaam is, al die pagina's uploaden.....:)

Gr Lesley
 
Shadowbikes:
Ja hoorde gister ook al dat ik beter over kan stappen naar Kaspersky ipv Norton...
 
Norton, inderdaad, ik heb er avast op staan, alles is beter dan norton tenzij je 4 Gb aan geheugen erin hebt zitten.
Maar zet maar eerst eens alles uit bij opstarten, zul je zien dat dit aanzienlijk scheelt.
 
heb hoe gezegd vorige week eens diagnostisch opegstart, dat scheelde idd enorm. Maar kreeg wel een hele 'simpele'versie van xp. Of hoe ik dat dan ook moet omschrijven. Heel het start menu zag er ook anders uit...... dat staat toch los van 'opstarten' en heeft toch meer met 'services'te maken? Zo niet, wat moet ik aan laten staan omdat wel te behouden?? en o ja, mn internet (draadloze verbining) moet ook gewoon opstarten zoals nu....
 
Zet ze nou maar gewoon uit. Werkt je internet niet, dan moet je ff zoeken welke daarvoor gestart moet worden.
In ieder geval kun je zowiezo alles uitzetten waar acer en norton in voorkomt, verder staat er nog iets van googletoolbar.
 
ok ga ik morgen proberen..... omdat ie zo langzaam is heb ik er echt n dagtaak aan....nog 1 vraagje.... ik kan norton toch pas uitschakelen als ik dan andere antivirus heb??? en o, ja, alles uitschakelen van alleen tabblad opstarten . En services dan???
Ja sorry, vraag t nu allemaal maar ff voordat ik morgen overdag weer n vraag heb....


P.s. zag dat je uit Heerlen kwam??? Ben ik geboren.....lang lang geleden...:D
 
Aan de services zou ik niet zoveel klooien, hier zul je toch een goeie kennis van zaken moeten hebben om te weten wat wel en wat niet kan.
Kijk maar eens op www.schoonepc.nl daar staat e.e.a. beschreven, maar wees er voorzichtig mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan