z-5500 logitech extra aansluitingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stein99

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
hey

ik heb de Z-5500Bekijk bijlage Audio.txtBekijk bijlage Samenvatting.txt gehaald en geinstalleerd (duurde ff maar nu heb ik hem wel)
nu zou ik toch graag nog een dinggetje willen verbeteren namenlijk:
in de handleiding hebben ze het over een digitale aansluiting en optische aansluiting.
dan zou ik toegang krijgen tot de dolby en dts geluidseffecten mijn vraag is nu hoe fix ik dat? hoe weet ik of mijn computer (geluidskaart) dat kan?
hier is een bijlage van mijn audiosysteem en een sammenvatting ervan

ook is er nog iets vreemds dat me opviel namenlijk het volume.
als ik alle volumes (dus op pc maar ook op de controlcenter) op max zet staat het geluid wel aardig hard maar niet oorverdovend ik gok nog niet de helft van wat zou moeten.
hoe kan dat? (hij is met de kabels direct aangesloten)

je moet kijken of je pc een digitale of optische aansluiting heeft, simpelweg door achter de pc te kijken (of daar dezelfde aansluitingen zitten als achter op het controlekastje). in de meeste gevallen heeft de pc alleen een direct uitgang (dus een aantal van die tulp uitgangen, stuk of 5 meestal).

op welke setting heb je je speakers staan? op stereo? probeer eens stereox2 of nog beter 6ch direct. bij stereo pakt hij over het algemeen alleen de front speakers.

wel in iedergeval heb ik een directe aansluiting (daar is ie nu namenlijk op aangesloten)
maar nu ik de manual erbij heb gepakt (zat natuurlijk weer geen uitgebreide bij :P)
zie ik dat ik een opstische S/P DIF audio-uit-stekker heb.
voor dts en dolby geluid heb ik optisch/coaxiaal invoer nodig dus dan heb ik geloof ik de goeie

dan komt er meteen weer een vraag bij: hoe herken ik die optische stekker? ik heb nu 3 van de 6 stekkertjes in gebruik.
dit is er nog over: een rode (microfoon),een blauwe en een grijze

nee dat zijn dan niet de goede. als je achterop je z5500 kastje kijkt, zie je 2 stekkertjes die als het ware vierkant zijn, maar 2 'afgeronde' hoeken hebben. en daarnaast nog eentje die rond is en ietwat uitsteekt. dat zijn de juiste stekkers.

das zon aasluiting: http://www.getdtvready.com/images/optical cable.jpg

mmmmmmmm de enige die daar overeen mee komt is een of ander poortje met 1394 erboven maar aangezien ik er maar 1 heb ga ik ervan uit dat dat weer iets anders is.
is het mogenlijk om er zonder teveel gedoe er zelf een in te bouwen?

De onderste op de foto bij MYcom zijn inderdaad optische aansluitingen. (in/out) Heb zelf deze speaker set ook en via optisch aangesloten.

ik denk dat ik zo'n kaart ga halen of iedergeval iets in die richting

en nog allemaal bedankt voor de hulp he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan