Z68 chipset

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
ik steek morge de pc van een vriend in elkaar en deze is vooral bezig met videoberwerking met het programma Edius.
Nu heb ik dus een Z68 moederbord en een intel core i7 2700K en ik zou dus graag de intel quicksync technologie gebruiken. Hoe moet ik dit doen? En moet ik het beeldscherm dan aansluiten op het moederbord of op de videokaart?
De ssd caching functie gebruik ik liever nie, kan je dit ook uitschakelen?
Alvast bedankt!
Axel

Betreft quicksync heb ik geen antwoord, maar waarschijnlijk staat dit standaard ingeschakeld. Maar daar moet je maar even voor op google.

Als de PC een losse videokaart heeft, steek je het beeldscherm in de videokaart. Niet op je onboard.
SSD caching kun je uitzetten in de bios, de plaats verschilt per merk. Meestal zit het onder SATA instellingen => AHCI naar IDE zetten

Als je quicksync wil gebruiken moet je de juiste drivers installeren en je monitor aansluiten op de moederbord aansluiting. SSD caching werkt alleen met kleine speciale SSD's en staat standaard niet aan. Maar is ook eenvoudig uit te zetten via het icoon in je bar.

Mogelijk moet je eerst de juiste driver en software installeren voordat onboard en pci kaart goed samenwerken.

Ok, hartelijk dank voor de snelle reactie!! Ik weet genoeg! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan