Zafi.B

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een paniek telefoontje gehad van mijn vriendin. Had ook het Zafi. B virus binnen. Norton sloeg op hol en stuurde 10-tallen mails per minuut weg (het vreemde is dat ik niets van haar heb ontvangen... ).

Ze is besmet geraakt door het iets te nieuwschierig zijn en toch een vage bijlage te openen. Zoals de melding op helpmij ging de mail inderdaad over een e-card. De link werkte niet, dus dan maar de bijlage bekijken.. STOM!!!

Maargoed: inmiddels is ze virus vrij (via online scanner virusvrij kunnen maken), heeft handmatig (via een tool) haar virusdefinities bij kunnen werken (van Norton, laatste bijwerking nu dus 12/6) maar nu scheidt Norton er direct mee uit zodra ze haar pc wil scannen.

Via de bijgevoegde foutmelding kwamen we op een oplossing.. alleen; alles wat op de site staat (http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=) is volgens mijn vriendin niet het geval.

Het probleem is dus nu dat Norton niet meer scant. Inkomende en uitgaande mails wel, surfen is geen probleem etc. Alleen dus de pc scan werkt niet. Geprobeerd om te deinstalleren, maar dit lukt ook niet. Met de cd gewoon eroverheen installeren lukte (duh..) ook niet...

Iemand?!

Bijlagen

• norton foutmelding.jpg
    norton foutmelding.jpg
    9 KB · Weergaven: 30
Hoi Leintje,

Ik vrees dat er niets anders opzit dan Norton opnieuw te installeren. Ook bij dit slachtoffer van hetzelfde virus bleek dat noodzakelijk.

Dit virus blijkt, zoals hier ook wordt vermeld, antivirussoftware onbruikbaar te kunnen maken.

Om er helemaal zeker van te zijn dat het virus verwijderd is, zou je vriendin nog even het verwijdertooltje van BitDefender kunnen draaien.

Maar wat Norton betreft: opnieuw installeren is, denk ik, de enige oplossing.

Tool

Hoi Hans,

Dat topic had ik (natuurlijk) al gelezen. Misschien omschreef ik het probleem niet goed: computer is nu virus vrij, maar Norton ZELF heeft nu een probleem....

Groet,
Leintje

Lees de post van Buffy maar door :)

zelfde

Hoi Buffy,

Inderdaad had (heeft) ze hetzelfde probleem als sephiroth. Helaas lukt het haar niet om Norton de deinstalleren! Ze krijgt dat een foutmelding met een nummer: 199. Als je via de foutmelding de link volgt kom je bij de site van symantac uit.

Als je de fout opzoekt, krijg je te lezen wat je moet doen. Maar... dat werkt niet! De makkelijkste oplossing zou zu zijn: deinstalleren. Maargoed, dat doet 'ie dus niet. Dan komt er de melding dat Norton iets mist. Wat dat is weet ik niet precies, maar alles leidt weer naar die foutmelding (199).

Overigens is de pc echt virus vrij, is met een tooltje verweiderd!

Groet,
Leintje

Sorry Leintje, ik had je vraag nog niet helemaal goed gelezen.:o
Lastig. Misschien moet je (of je vriendin) even zoeken naar de rnav.exe voor de betreffende versie van Norton, dat tooltje draaien, en daarna Norton opnieuw installeren.

tooltje

Hoi Buffy,

Euhm.. over welk tooltje heb jij het nu? Heb er inmiddels een paar voorbij zien komen... zie nu bijna door de bomen het bos niet meer..

Groet,
Leintje

Hoi Leintje,

rnav.exe is een tooltje om Norton te deïnstalleren als dat op de normale manier niet lukt. Je kunt het wel vinden op de site van Symantec. Ik kan je de precieze link naar het tooltje ook wel geven, maar dan moet ik even weten om welke versie van Norton het precies gaat (en of het NAV dan wel NIS betreft). Voor verschillende versies van Norton zijn er namelijk verschillende versies van rnav.exe en het is belangrijk dat je de juiste gebruikt. Hopelijk lukt het na het verwijderen van Norton m.b.v. dat tooltje vervolgens wel om Norton te herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan