Zakeijk systeem, 3+ monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Beste,

Ik ben bezig met het bouwen van een computer systeem die moet worden gebruikt voor zakelijke doeleinden.

Het punt is: er moeten voorlopig 3 monitoren op komen (later evt. uitbreiden)
hier moet dus een moederbord met 2/3 PCIe sloten in komen.

Nu zoek ik dus een 'zo goedkoop mogelijk' systeem die dit kan,

zat zelf aan een gt440 te denken als videokaart
echter zijn de meeste 'goedkope' monitoren enkel via VGA aan te sluiten, en ik ken geen videokaart met 3 VGA aansluitingen....

kent iemand een combinatie van
- 1/2/3 videokaart(en)
- 3 monitoren

die samen kunnen draaien?

Mvg, Remco
 
Voor het VGA probleem.. Daar zijn toch VGA -> DVI-D / HMDI convertertjes voor? :rolleyes:
 
Ik zie net dat ik via AMD's ATI kaarten geef bridge nodig ben voor crossfire opstellingen,
de oude nvidia kaarten kunnen niet in SLI meende ik, vandaar dat ik voor dit systeem voor ATI kies.

zou ik 2 van deze kaarten ( http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD5000 )
in crossfire kunnen zetten (softwarematig, en werkt dit ook fatsoenlijk??)

en zou ik hier dan 3 VGA monitoren op aan kunnen sluiten??

en kunnen deze kaarten het ook trekken?


Mvg, Remco
 
Dan altijd nog in SLI, maar de GT210 is wel erg zwak. Waarvoor moet het gebruikt gaan worden? En je hebt zeker wel een Crossfire bridge nodig hoor, voor de 5450.
 
Voor net boven de € 100,- heb je ook schermen met DVI. Kijk bijv. naar Samsung.

Wat betreft de aansturing hangt het sterk van je toepassing af. Ga je bijv. CAD tekenen of films renderen. Het scheelt behoorlijk.

Er zijn kaarten die 3 schermen ineens kunnen aansturen. Er zijn ook al USB videokaarten op de markt. Prima beeld, alleen een klein beetje lag, dus niet voor gamers.
 
@DoRcO:Gaat het hier om alleen de videokaarten of zoek je ook nog bord(etc)?
Aan de hand van je antwoord gaat topic naar sectie videokaarten cq aankoop nieuw systeem/upgraden.
 
Nee er word geen zwaar werk op dit systeem verricht, enkel wat browsers open, en wat tekst documenten etc...

@DoRcO:Gaat het hier om alleen de videokaarten of zoek je ook nog bord(etc)?
Aan de hand van je antwoord gaat topic naar sectie videokaarten cq aankoop nieuw systeem/upgraden.


Board en overige hardware zoek ik er zelf wel bij, ben nu voornamelijk opzoek naar goede grafische werking van het systeem :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu heb ik het volgende systeem samen gesteld,



attachment.php





Ik heb gekozen voor een moederbord met 2× PCIe
en 2 HD 5570 kaarten (https://www.alternate.nl/html/produ...deon_HD5000/ASUS/EAH5570-DI-1GD3(LP)/405927/?)

Nu wil ik deze graag via CrossFireX (ik neem aan dat ik dit in het bios kan doen ofzo??) met elkaar verbinden om de 3 monitoren op aan te sluiten.

Is dit mogelijk en gaat dit werken??

Groetjes Remco
 

Bijlagen

  • sys_1.png
    sys_1.png
    95,8 KB · Weergaven: 143
Laatst bewerkt:
edit laat maar ik zie dat er geen goedkope monitoren bestaan met displayport en dvi ingang
 
Laatst bewerkt:
Topic dan toch verplaatst naar aankoop nieuw systeem/upgraden.

Wellicht komt het dan beter onder de aandacht.
 
ook dat hoeft niet
je hebt al genoeg aan 1 videokaart je kan gebruik maken van eyefinity
[video=youtube;aYorUpN4PQo]http://www.youtube.com/watch?v=aYorUpN4PQo&feature=related[/video]

koop een HD5750 die is goedkoper dan die 2 kaarten die je nu hebt en 3 schermen waarvan er 1 displayport ondersteund en klaar
klikerdeklik
3 redenlijk goedkope schermen
19 inch groot
en alle drie de schermen hebben displayport
 
Laatst bewerkt:
@ firest0rm Mega bedankt voor je tip!

Dat gaat het worden, de opzet van de Club3D kaart met 3 HP monitoren,
het is een tikje duurder maar dan werkt het in elk geval naar behoren.
Zijn 3 monitoren het maximaal wat op 1 kaart aangesloten kan worden?
of zou de HDMI poort ook gebruikt kunnen worden??

Zouden het geen 3 VGA monitoren kunnen zijn?
2 keer DVI naar VGA en 1 keer display naar VGA ??



Mvg, Remco
 
Laatst bewerkt:
dan zul je een HD6000 serie kaart moeten nemen dan werkt het wel
de HD6750 zou dat kunnen
 
Eh.... er wordt steeds over "DVI naar VGA" gesproken.... maar dat gaat, naar mijn idee, niet lukken met een verloopstekkertje... het VGA signaal is analoog, DVI is digitaal... daar heb je een converter (dus een apparaat) voor nodig... en die krengen zijn niet goedkoop.
 
heb je wel naar mn post gekeken

zolang jij gewoon 2 DVI en 1 x Displayport gebruikt heb jij niet eens een converter of adapter nodig
de monitoren die ik heb laten zien ondersteunen dit beiden en zijn binnen budget er is dus niet eens VGA signaal nodig

Kijk in de video ook even naar 1:18 daar zal hij zeggen dat je 2 dvi of hdmi aanslutingen kan gebruiken en 1 displayport moet gebruiken wil je uberhaupt gebruik maken van eyefinity
dit is zonder converters of adapters
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan