zal ik hem overclocken??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scary
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
hallo,

Na lang nadenken heb ik toch maar geen Nieuwe PC genomen. Reden: Ik kan toch niet meer veel gamen als ik op me nieuwe school zit.
Dit systeem wat ik nu heb ik toch niet zo slecht.

P4 ~2,8Ghz
1024MB
Geforce Fx 5200 (256mb)

over de videokaart.
Deze is niet zo heel sterk, en ik zat er aan te denken om er een nieuwe cooler op te plaatsen en dan lekker overclocken. Zou dit Nut hebben???? om deze videokaart over te clocken?? en welke cooler kan ik er dan het beste op zette??

(Ik kan geen betere videokaart erin doen want ik heb geen AGP/PCI-e)

heb niet veel nut met de fx5200.
omdat deze toch al een sloome kaart is merk je er haast nix van.

Laatst bewerkt:
Toch ga ik er denk ik een nieuwe cooler opzetten omdat deze vanaf het begin al veel herrie maakt. Aangezien de PC 's nachts wel is aanstaat om te downloaden is het slimmer om er een nieuwe cooler op te zetten. (slaap te kort)

ik heb deze gezien:
Zalman VF700-Cu Vga Cooler

weet iemand of die er op kan??

en als er tog een nieuwe cooler op zit kan ik de videokaart net zo goed gaan overclocken.
Welk programma zal ik hier voor gebruiken en kan iemand ook een schatting geven tot hoeveel Mhz ik kan gaan??

m.v.g. Scary

Ik kan zelfs met deze kaart Bf2 spelen :D maar wel op laag, als ik hem alleen al op mijn eigen resolutie kan spelen en zonder lagg
:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Koop dan een video kaart voor in een pci slot. Het is niet snel maar beter dan wat je nu hebt.

geef dat kaartje aan mij voor zacht prijsje en koop zelf een betere :p

Als je zijn startpost leest:

(Ik kan geen betere videokaart erin doen want ik heb geen AGP/PCI-e)

Maar ehhh.... waar zit die bestaande Geforce FX5200 dan op:o

Is duidelijk, er is geen agp slot of PCIe.

Er kan dus alleen een PCI kaart in. Als je daar geen zin in hebt omdat dat duur is en ook nog eens heel langzaam in vergelijking met de sloten die voor grafische kaarten bedoelt zijn moet je een nieuw moederbord kopen dat wel een pci express slot heeft of anders een agp slot.

welke cooler zou er dan wel oppassen??? een goede cooler dan he:o

ik heb al een beetje op google rond gezocht enzo, maar ik kan geen één goede vinden :confused:

misschien weten jullie er nog één??

Ik dacht dat dit wel een goed keuze zou zijn.
Ik zou voor de zekerheid de winkel even mailen of deze daadwerkelijk op een pci-kaart past. Je had toch een pci kaartje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan