Zalman koeler geen effect

Status
Niet open voor verdere reacties.

ameen

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
CPU: E8400 (E0)
CPU Koeler: ZALMAN CNPS7000c Oude cpu koeler was Arctic Cooling Freezer 7
MEM: 1024MB RAM OCZ Reaper (1066MHZ)
MOBO: ASUS P5B-VM DO.
PSU: Corsair HX1000W (1000watt)
KAST: cooler master centurion 5

Field Value
Sensor Properties
Sensor Type Winbond W83627DHG (ISA 290h)
GPU Sensor Type Diode (NV-Diode)
Motherboard Name Asus P5B-VM / P5L 1394 / P5L-VM 1394 / P5L-VM GB
Chassis Intrusion Detected No

Temperatures
Motherboard 41 °C (106 °F)
CPU 51 °C (124 °F)
GPU Diode 51 °C (124 °F)

Cooling Fans
CPU 2296 RPM

Voltage Values
CPU Core 1.15 V
+3.3 V 3.28 V
+5 V 5.15 V
+12 V 12.14 V
+5 V Standby 4.99 V

Mijn probleem is mijn oude cpu cooler Arctic Cooling Freezer 7 die hield mijn temperaturen op 40 het ging

maximaal tot 45 stressed nauw heb ik een ZALMAN CNPS7000c die haalt temperaturen van 50 tot 60 graden.

Terwijl mijn oude cpu cooler maximaal 40 ging halen. Ik heb de koelpasta al 2x verwisseld de koelpasta is wel een jaar oud was nieuw in doos maar heb hem niet gebruikt zo vaak het gaat om een Arctic Cooling MX-2

graag zou ik dus weten wat precies de probleem is?

En zou het kunnen afhangen aan de kamer tempratuur want het is nu buiten wel 22 graden en normaal was het toen wel veel warmer.

Kunnen jullie me helpen wat de probleem is alvast bedankt:love:

ik heb hem overal gesmeerd alle hoeken? ik zag ook een filmpje waar iemand een klein stukje had gezet en klaar zonder te hoeven smeren langs de hoeken

maar ik wil wel zeggen dat de koelpasta een jaar oud is kan dat problemen geven want hij is namelijk heel erg hard? en kan ik ook direct vragen of de artic cooling beter is dan de zalman

alvast bedankt

de mx2 nemen. En eerst de processor schoonmaken!
En alleen een rijstekorrel in het midden. Het gewicht van de koeler zorgt voor de verspreiding.

Let ook op dat de koeler goed bevestigd zit.

Het kan aan de luchtcirculatie in de kast liggen. (de manier van koelen is wel iets verschillend) Ik weeet niet eens of de zalman 7000 wel beter is dan de Arctic 7....

Als je bijvoorbeeld een beetje te weinig koelpasta aan smeert kan je cpu gewoon doorbranden? of niet

en als je bijvoorbeeld te veel koelpasta smeert wat kunnen de gevolgen dan zijn.

sorry dat ik een beetje veel vraag:rolleyes:

Te weinig dan krijg je hogere temps.
Te veel precies hetzelfde.

Maar verder gevaar loop je niet.

Te weinig dan krijg je hogere temps.
Te veel precies hetzelfde.

Maar verder gevaar loop je niet.

Ik heb de zalman omvergegooid en de arctic cooling freezer 7 erop gegooit . En jullie zoude het niet geloven maar,,,,in mijn kamer waar het 22 graden is werd me CPU met arctic cooling freezer 7 41 Graden en met de zalman die ik erop had 50-52 graden !

Dikke verschil dus !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan