zalman teveel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
me originele proc.koeler vervangen door een zalman 7000. als de fanregelaar op de laagste stand staat krijg ik bij het rebooten een cpu fan fail te zien. ik kan wel doorstarten. zet ik hem iets hoger dan is de foutmelding weg. resultaat weer teveel lawaai van de zalman. de zalman proc koeler rechtstreeks op mobo aangesloten en cool and quiet geinstalleerd van me asus - resultaat zalman draait weer te hard teveel geluid. ik heb hem juist gekocht omdat ik niet teveel lawaai uit me kast wil krijgen. en me voeding is stil daar ligt het niet aan. moet ik in me mobo iets veranderen en zoja waar ? wie heeft meer ervaring met zalman proc koeling ? echt stil is die niet enkel op de laagste stand.

Asus moederbord?
Dan kun je dit instellen bij hardware monitor cpu fan n/a

Laatst bewerkt:
Heb je er ook een temp regeling opzitten op de koeler, zo ja dan moet je hem instellen op Ignored

Laatst bewerkt:
fan regelaar zat bij de zalman maar heb die nu afgekoppelt wegens het bovenstaande probleem dus koeler nu rechtstreeks op mobo

Als je met de regelaar wilt werken zul je die melding krijgen als je hem laag zet omdat die dan onder de toeren draaid die ingesteld zijn in de bios van je moederbord, dit probleem heb ik ook gehad met temp. sensor op de procc. koeler dan is de enige mogelijkheid om de instelling in de bios onder hardware monitor - cpu fan op Ignored te zetten dan is het probleem verholpen staat wel in het boekje van je moederbord.

toch om een beetje te koelen maakt die zalman wel veel herrie. enkel op de laagste stand is die stil (niet bevordelijk voor je cpu trouwens) voor mij geen zalman dus is een coolermaster stil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan