ZALMAN VF3000A met ASUS EAH5770 CuCore?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Zou deze combinatie kunnen werken? Ik heb geen idee of het past. Ik ben zeer ontevreden met de standaard koeling van de EAH5770 CuCore, echt beneden niveau (40-45 idle, 70-85 load). Ik heb op zich geen koele kamer, maar dit is wel zeer slecht. Ik begrijp dat de koeler misschien een centimeter of twee zal uitsteken, maar zou dit veel uitmaken voor het monteren en stabiliteit?

Of als deze niet past / niet aan te raden is, enige andere goede videokaart fan voor de 5770? Zou fijn zijn als ik nog een beetje kon overclocken met goede temps :D Graag niet te duur, rond of onder de 30 euro zou fijn zijn.

Dank!

Laatst bewerkt:
Hij moet passen op je 5770, mits je bereid bent er wat aan te veranderen: er moet 2cm van de koelvinnen af (ik denk niet van allemaal) en je moet een heatpipe iets buigen.
Dit zijn de koelers van Arctic Cooling. Goed merk, maar er zijn ook andere merken;)

Die Accelero L2 Plus lijkt me goed, ook een leuk prijsje :) Kan ik veel verschil verwachten met temps? Ik hoop toch wel minimaal op 5-10 graden.

En nee, ben niet echt bereid / goed met modden, dus ik denk dat ik dan maar niet met die van ZALMAN ga :p

Laatst bewerkt door een moderator:
75C graden is acceptabel voor de HD5770
pas als je rond de 90/100 graden komt moet je echt gaan op passen

Dat begrijp ik op zich, maar ik zou het graag wel koeler willen hebben, mede omdat de combinatie CPU + GPU die beide 75c ong onder load worden m'n kamer nogal opwarmt :p
Ook is de fan nogal luid voor hoe weinig het koelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is, zou die koeler een stuk beter moeten zijn dan de standaard koeler.

offtopic: firest0rm heeft wel gelijk, alleen verkort dat de levensduur van je hardware enigszins

Als het goed is, zou die koeler een stuk beter moeten zijn dan de standaard koeler.

offtopic: firest0rm heeft wel gelijk, alleen verkort dat de levensduur van je hardware enigszins

Dank voor de info! Ik zal hem dan waarschijnlijk binnenkort bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan