Zalman Z9 Plus Fan Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren mijn zalman z9 case binnen gekregen. Alles werkt prima, alle fans werken. De fan controller daar in tegen niet. Als ik scroll met het wieltje dimmen de LED's van de fan, en niet de snelheid van de fan. Ik heb alles aangesloten zoals het moet. 2x molex en op de fan splitter heb ik zelf nog een fan splitter gedaan zodat ik 3 fans kan dimmen ipv 2. Alle 3 de fans dimmen dus aan de splitter kan het niet leggen.

Weet iemand een oplossing

Gr.
Jeroen

Het is deze: Zalman z9 PLUS
Ik wil de fans met het scroll wieltje aanpassen, want mijn moederbord ondersteund dat nog niet. Ook zit er maar 1 sys_fan op.

Kun je wat foto's maken van de aansluitingen?

En als je dimt gaan alleen de ledjes minder fel branden maar het toerental loopt niet terug?, gaan eig. over dezelfde draad, degene waar de spanning op staat.

In de bios kun je bij de hardware monitor (meestal) de waarden veranderen van de temps en vaak ook het toerental, kun je die fans zo testen?

Hier een paar foto's:IMG_20150717_165203.jpgIMG_20150717_165136.jpg

Korte uitleg: Ik heb 5 fans in de PC

Boven 1: Aan de fan controller
Boven 2: Op Sys_fan
Achter : Op fan controller
Voor : Op fan controller
Onder : Op molex

Dan fan controller heeft 1x molex nodig. Die is aangesloten (Zie afbeelding) Ook heeft de display van de controller stroom nodig: Die zit op de andere molex. Op die andere molex zit een andere molex voor een 6-pins voor GPU naar 2x molex (1 daarvan zit aangesloten op die van de display en controller. Zie de witte connector als bovenste op de afbeelding. Als onderste is de molex van de PSU.) Bij de display zit ook een temperatuurmeter. Die zit in de buurt van de processor.

Ik kan dus niet in de bios kijken hoeveel RPM de fans draaien. Alleen maar die 2e van boven die daar direct op zit aangesloten.

Niet overdreven 5 fans? heb er maar 2 en nooit geen last van de warmte........

Bedoelde om de fans te testen via de bios of ze ook lager willen.
Bij "PC Health Status" zou dat kunnen.
Welke merken en types fan's heb je?

ik heb 4 stock fans van zalman die bij de case zaten (3x doorzichtig + led, 1x wit) en 1x een antec fan op molex.

Ik heb een AMD Phenom II 720 die overclocked is van 2,80ghz naar 3,10 en een black edition GPU. Hij is nu zo'n 33c bij bijvoorbeeld chrome

Laatst bewerkt:
Welke fan-controller heb/gebruik je?

Ah, heb ik niet goed genoeg naar gekeken .. Excuus.
En hoe gaat het als je 2 fans aansluit op je controller ipv 3 (dus zónder splitter) Werkt het dan wél correct?

(Misschien is het een beveiliging tegen overbelasting van je fancontroller ..)

Ik denk dat er een wonder is gebeurt, ik weet ook niet hoe maar hij werkt dus... Mooi :) ik denk zelf dat er een pin van de molex niet goed werkte. Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan