Zalman ZM80C-HP VGA Heatpipe met ati 9600xt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greatchampion

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Berichten
562
ik ben van plan om een Zalman ZM80C-HP VGA Heatpipe aan te schaffen voor mn videokaart.

maar de vraag is nu: ik heb een ati 9600xt kan de zalman stuff dit aan (zonder de ene koeler??) zonder dat het té warm word?

op de site staat dat het is aanbevolen voor een 9800pro weet iemand dit misschien??
 

Bijlagen

  • zalmanplaatje.jpg
    zalmanplaatje.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 31
Heat pipe

Zo te zien heeft Zalman een koeler zonder fan willen maken.

Een heatpipe werkt op het verdampen van gas en daarna condenseren in het koellichaam.

De grote van het koellichaam geeft mij de indruk dat je toch fors moet gaan stoken voordat hij warm wordt.

Belangrijk is wel dat de aansluiting van de heatpipe op je VGA processor m.b.v. heatsink termisch goed wordt gekoppeld.

M.v.g.

Eric
 
maar zou het mogelijk zijn om de fan NIET te kopen? (dus alleen de koellichaam??)
 
omdat ik een stillere pc wil
(en ook een beetje om het budget, moa nou die 7 euries scheelt natuurlijk ook maar een beetje)
 
Als je een stille pc wil moet je een stille kast kopen.
Die fan maakt niet zoveel lawaai hoor, je processor maakt meer herrie
 
Ik heb hem een tijd op mijn 9700Pro gehad maar vond hem te warm worden dus heb ik er wel een fan opgezet maar je kan hem zonder gebruiken.........

En de meeste herrie komt van je voeding/harde schijf.....

En ja je koopt alleen de koeler zonder fan de fan is een "optie"
 
@ KaWouter

Als de koeler warm wordt is dat een goed teken.

Of heb je echt de temp van je processor gemeten.

Als de condensor niet warm wordt, doet de koeling het niet, net als bij een airco.

Eric.
 
Als je een stille pc wil moet je een stille kast kopen.

maar volgens mij is een kast DUURDER dan een fanloze koellichaam


Maar heb je wel genoeg ruimte in je kast ??

ja, denk ik


Ik heb hem een tijd op mijn 9700Pro gehad maar vond hem te warm worden dus heb ik er wel een fan opgezet maar je kan hem zonder gebruiken.........

hoe warm werd die dan (ong.?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan