zandloper na opstarten ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ycapijo

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
28
hallo

sinds vanmorgen heb ik het volgende probleem: mijn pc lijkt gewoon op te starten, krijg eigen buroblad, maar als ik op de startknop wil drukken, of welk ander icoon dan ook, krijg ik een zandloper... zucht... pc staat nu uur aan, maar probleem is er nog steeds. heb al even gespeurd op internet, staat ergens dat je moet kijken bij taakbeheer, maar ook taakbeheer werkt niet (dmv control, alt, delete).

weet iemand een oplossing?

greetzzz
Yvette
 
Ik denk dat je een virus te pakken hebt. Scan eens met MBAM en met je virusscanner je hele computer. Of met Malwarebytes-Anti Malware.
 
euh ... misschien een blonde vraag, maar hoe moet ik dat doen als ik niets kan opstarten? ik kan in het startmenu niets aankiezen, er komt niet eens een pop-up
 
Heb je veilige modus al geprobeerd?
 
kom net van werk, veilige modus geprobeerd op te starten, maar pc reageert niet op F8 en ook niet op Alt F8. Als ik reset indruk tijdens starten, komt ie wel met zo'n hele pagina waar ook veilige modus instaat, maar daar kan ik dan weer niet naar toe met de pijltjestoetsen... grrr..
reageer soms niet al te snel, kan alleen maar soms op de pc van mijn tiener natuurlijk :)
alvast bedankt voor nwe tips
 
1. Ben je in het bezit van de Repair CD/DVD?

Zo nee;

Heb je nog "lege" CD of USB (PC moeten booten van USB ondersteunen!!) waarvan we een Boot-CD (Hiren's boot cd) kunnen maken?

Zo ja;

Gebruik een PC waar je nog wel uiteraard kan op werken.

1) Ga naar http://www.hirensbootcd.org/download/
2) Download de ISO (495 MB groot)
3) Volg de instructies voor het branden op de website.
4) Stel in de BIOS instellingen v/d defecte computer in dat er vanaf CD als 1ste wordt geboot.
5) Steek de CD die we zojuist hebben gemaakt.


Kies de 2de optie Start Mini XP, ga via de Mini XP en vanuit daar kun je de pc ontsmetten met MBAM.

hirensbootcd.jpg
 
ok, ik ga even kijken of pc boot met usb ondersteunt, heb hier geen brander op zittten vlgs mij... het klinkt allemaal erg stoer wat ik nu ga doen!!:d
 
oh help die plaatjes had ik liever niet gezien geloof ik... ik ga het proberen... heb nu alles op usb staan
 
euhh... als ik bij F2 kijk zie ik geen usb ondersteuning en bij F11 wel, maar ik kreeg een melding van 'no proper ... in the table' of zo iets, sorry niet opgeschreven
 
nou dat is niet gelukt helaas, met die usb stick, nog weer overnieuw gedaan en alle stappen van formateren etc gevolgd, maar hij startte niet op met usb-stick.
wordt dat waarsch. toch niet ondersteund door PC, ga morgen wel naar buren vragen of ik een cd mag branden van wat er op het stickie staat.

stop er nu mee, bleugh, maar bedankt voor de moeite wizzards!!!:d
 
Zorg dan wel dat je die stappen volgt met het branden! Dat is belangrijk!
 
oh?? ik kan niet gewoon dat wat op de USB-stick staan branden op een CD?
 
instructies gevolgd zoals beschreven, via F2 in bootmenu aangepast dat ie als eerste opstart vanaf de CD, maar krijg niet het scherm waarin ik kan kiezen voor mini windows XP :-((( Hoor schijfje wel draaien en het iso bestand staat er ook op??
 
instructies gevolgd zoals beschreven, via F2 in bootmenu aangepast dat ie als eerste opstart vanaf de CD, maar krijg niet het scherm waarin ik kan kiezen voor mini windows XP :-((( Hoor schijfje wel draaien en het iso bestand staat er ook op??

Het kan zijn dat je computer vraagt om te starten van CD. Er verschijnt een zwart scherm, druk op een toets.
 
hmm, ik dacht dat ik al gereageerd had...

maarruu, het drukken op een toets werkt niet. helpende buurman zei dat het een ISO-image bestand was, niet alleen ISO, maakt dat nog verschil?
 
Nee, we hebben het over een ISO-Image bestand. Wel vreemd dat het niet werkt.

Doe het eens met ImgBurn, daar doe ik het altijd mee.
Gewoon op Write Image File to disc klikken en die .ISO selecteren.
 
sorry dat ik vraag niet heb afgemeld.
heb het opgegeven, het lukte niet, PC naar 'dokter' gebracht...

toch reuze bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan