.zapc fotoboeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter FKO
  • Startdatum Startdatum

FKO

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2024
Besturingssysteem
W 11
Office versie
2021
Ik heb nog wat .zapc fotoboeken op schijf en arcsoft is niet meer weet iemand misschien een manier om ze toch te openen ook serie over mijn overleden ouders.

BVD
Freek

Ook ArcSoftphoto accepteerd geen .zapc bestanden.

?
Methode 1:

Gebruik een universele fotoviewer (aanbevolen)

Download XnView MP: ga naar XnView MP (gratis voor persoonlijk gebruik).

Open de map: Open XnView MP en blader naar uw .zapc-schijf.

Bekijken/Uitpakken: Het programma kan automatisch voorbeelden weergeven of u de mogelijkheid bieden om afzonderlijke bestanden te openen en deze vervolgens als standaard JPG's op te slaan.

Methode 2:

Probeer standaard Windows-hulpmiddelen

Bestanden kopiëren: Kopieer de .zapc-bestanden naar een map op uw computer.

Openen met Paint: Klik met de rechtermuisknop op een .zapc-bestand en selecteer "Openen met" > "Paint" (of Paint 3D).

Opslaan als JPG: Als de afbeelding verschijnt, ga dan naar Bestand > Opslaan als > JPEG en sla deze op met een nieuwe naam (bijv. photo001.jpg).

Senso bedankt maar Xview MP opent alleen de voorpagina wat er verder in het plakboek staat wordt niet weergegeven volgende pagina is grijs en Paint herkent het bestand niet

Je kan ook eens proberen of het niet stiekem een hernoemde zip-file is, net als .docx bestanden zijn.
Misschien kan je eens kijken of je een hint ziet als je het in kladblok opent? Er zal mogelijk wel 'rommel' in staan, maar misschien wel bovenaan een hint?

geopend in notepad staan allerlij zaken over dit plak boek zoals naam, designer = keeno, grootte, binding , papier soort en voor de rest acadabra

Kan je 'abracadabra definiëren?
In een menselijk leesbaar formaat, zoals XML of JSON? Of machinetaal wat we niet kunnen lezen?

plak of fotoboeken bewaren de media toch intern en niet met een link naar een foto elders

En heb je de zip suggestie al uitgevoerd?

@FKO Theoretisch kan een bestand prima een of meerdere foto's opslaan. Een docx van Office is eigenlijk ook een gezipt bestandje met een berg aan metadata en structuurdata. En anders kan het ook in base64 encoding worden opgeslagen.

Maar kan je mijn vraag ook beantwoorden?

Jammer dat het niet gelukt is. Ik ken het principe ook verder niet. En eerst een kopie maken en dan van die kopie eens de extensie wijzigen?

Hier kan je de oudere versies downloaden van de software. In hoeverre die software nog compatible is met Windows 10/11, geen idee. Misschien kan je een Virtuele machine maken met windows XP en daarin de software draaien als het in Windows 10 niet lukt.

Zijn het grote bestanden?

Oudere versies zouden geschikt zijn voor Windows mogelijk in combinatie met de compatibiliteit-modus op de toepassing (exe).

Aar , de rest was machinetaal

Zip zegt, kan niet openen is ongeldig

Dan zal het wel een eigen bestandformaat zijn, en vrees ik dat je toch gericht bent op de software die ermee kan omgaan. Misschien kan je proberen om het originele programma te gebruiken, al dan in combinatie met de compatibiliteitsfunctie van Windows, of anders een Virtual Machine.

Eigenlijk denk ik dat dit de snelste weg is.

Terug
Bovenaan Onderaan