• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zaterdagen van het jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch nog even een bestandje geplaatst (toegevoegd in het bestand van Edmoor)
Zodat je kan zien hoe mijn formule toch werkt.

Bijlagen

Werkt ook goed :)

@Edm

Om het aantal schrijfbewegingen te beperken lijkt mij dit voldoende:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address <> "$B$2" Then Exit Sub

Application.EnableEvents = False

Cells(5, 2).Resize(53) = [index(text(date(B2,1,1)-weekday(date(B2,1,1))+row(1:53)*7,"mmmm"),)]
    Cells(5, 3).Resize(53) = [date(B2,1,1)-weekday(date(B2,1,1))+row(1:53)*7]

Application.EnableEvents = True
End Sub

Er zijn altijd kortere schrijfwijzen. Zelf schrijf ik dingen liever wat meer uit voor meer controle over objecten en attributen. Dit, om te voorkomen dat bij eventuele wijziging van wensen en eisen het eenvoudiger is om eraan te voldoen. Voor mij is het geen sport om zo weinig mogelijk code te gebruiken maar wel om het zo leesbaar mogelijk en eenvoudig aanpasbaar te houden.

Beste Experts

Jullie oplossingen werken allemaal perfect waarvoor dank!
@POPIPIPO: Hartelijk dank voor uw reactie en uw hulp. Uw formule werkt inderdaad perfect. Het lag aan mij; Ik heb de formule naar beneden doorgetrokken. Vandaar dat ik foutmeldingen Kreeg.

Mvg

Zanfa

@Edm

Ik had het over het aantal schrijfakties naar het werkblad.
Hoe meer je in het geheugen afwikkelt hoe beter.

Hallo iedereen

Ik zit met een probleempje: Ik heb het bestand op een andere PC geopend en ik krijg enkel de maanden te zien in kolom A en niets (GEEN DATA) in kolom C ??????????????? Heeft die iets met de instellingen te maken?

Mvg

Zanfa

Laatst bewerkt:
Hoe meer je in het geheugen afwikkelt hoe beter.
Dat is waar.

@zanfa11:
Welke Office versie staat er op die andere PC?
Plaats dat document eens.

Laatst bewerkt:
Dan mag dat het probleem niet zijn. Het is hetzelfde document dat je van mij hier hebt gedownload?
Staat dat systeem wellicht in het Engels ingesteld?
Dan zal 'ie het woord "zaterdag" in de code niet herkennen.

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat het systeem in het Engels ingesteld is, want de maanden verschijnen het Engels.

Dan is dat de oorzaak en weet je wat je moet aanpassen.

Ja, of het zo maken dat het zowel in het Nederlands als in het Engels goed is. Bijvoorbeeld zo:
If InStr(1, "zaterdagsaturday", WeekdayName(Weekday(eDag), , vbSunday)) > 0 Then

Op de plek waar nu dit staat:
If WeekdayName(Weekday(eDag), , vbSunday) = "zaterdag" Then

Laatst bewerkt:
maken dat het zowel in het Nederlands als in het Engels goed is??HOE??

Zie m'n aangepaste vorige post ;)

Kennelijk geeft de Engelse versie de dagnamen met een hoofdletter door. Maak er dan dit van:
If InStr(1, "zaterdagsaturday", LCase(WeekdayName(Weekday(eDag), , vbSunday))) > 0 Then

Beste Ed

Het werkt. Het probleem is opgelost. Nogmaals hartelijk dank!!:d:thumb:

Mvg

Zanfa

Taalonafhankelijk:
Code:
If Weekday(eday) = 7 Then

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan