Zeer ernstig probleem met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plan-1130

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Ok, ik ben hier al eens eerder geweest met een probleem (geluidschip naar de haaien),
echter, dat probleem valt in het niet bij deze.

Dit probleem is heel serieus, en hoe eerder ik er van af ben, hoe goedkoper (ik kan deze pc niet afsluiten)

Omdat ik beta-tester ben geweest voor MessengerDiscovery X (http://msgdiscoveryx.com)(kort ik af met MDX)
heb ik een bepaald persoon leren kennen (Zukus), die heb ik toegevoegd in mijn MSN Messenger contactpersonenlijst.
Dat programma werkt als een proxy tussen msn client en de msn servers.
Omdat er nogal wat verbindingsproblemen waren met dat programmatje heeft Zukus een programmatje gemaakt om dat probleem op te lossen.

Echter, toen ik dat programmatje (de verbindings-fix) uitvoerde kwam er een error:

In services.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak

Dus ik klik op sluiten, komt deze error opdagen:

In Explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

En nou mogen jullie raden wat er gebeurde: explorer sloot zich af. en sarte zichzelf weer op, en zo kreeg ik WEER error nummer 1 (services.exe) en toen WEER error nummer 2 (explorer.exe) en zo ging het 8 uur achter elkaar door, inclusief een aantal keren onsuccesvol heropstarten (ik heb het bijgehouden).
Na een aantal keren heropstarten kwam als klap op de vuurpijl ook nog deze error opdagen:

In drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Toen werden de problemen echt onhandelbaar.
Ik werd dit zat en heb geprobeerd windows to repareren d.m.v. Upgrade functie op de WinXP CD-ROM.
Alleen, op een bepaald moment craste de setup en startte de computer opnieuw op. Setup werd hervat en op dat zelfde moment crashte setup WEER en zo ging het cirkeltje weer rond. Ik heb geprobeerd de setup-bestanden te vervangen. Echter ook dit was onsuccesvol. Zukus de beste jongeman heeft een fix gescreven, alleen die kon ik natuurlijk niet uitvoeren. Dus schreef hij een executable om het programmatje te verwijderen. Echter toen ik dit uitvoerde op systeem nummer 2(!!!!!!!) Ontstond hetzelfde probleem (de *.exe errors, zie begin van deze lap tekst), echter heb ik nou, voordat ik op sluiten klikte de hulp ingeroepen van het Helpmij.nl team ;) en nou, de rest mag u bijverzinnen.

Hoewel het nu 22:20 is en normaliter de computer afgesloten zou moeten worden, doe ik dit niet in verband met enige escalaties als ik op Sluiten klik.

Alstublieft, help mij, ik ben 15 jaar, woon niet zelfstandig, en kan nergens heen vluchten, want beide systemen zijn in het bezit van mijn ouders...

Mijn leven ligt in jullie handen ;) maar even serieus: hoe sneller hoe beter.

Alvast bedankt.
Met Vriendelijke Groeten,
Sander Koning

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je?
Ik neem aan dat het geen virus is...
Zukus heeft het zelf geschreven.

Met je 15 jaar heb je ut aardig gesloopt :D.

Wat heb je nou precies gedaan om XP te herstellen; dat is me niet helemaal duidelijk.

Zie je kans om een HijackThis log te posten?

Heb je de SFC/ scannow truuk al uitgevoerd?

Ik ben da king als het gaat om slopen, dit zijn echt niet de eerste twee systemen die ik naar de haaien heb geholpen...

Om XP te herstellen heb ik de XP cd er in gepropt(en ja, in het juiste shuifdingetje) en ik heb hem laten "upgraden"(belangrijke bestanden zouden moeten worden vervangen)

En een HijackThis log??? Wat is dat?
En SFC/ scannow??? dat zegt me al helemaal niets. :(

maareuh, nou gaat ik echt naar bed, moet morgen weer vroeg op, k zal dan nog wel eens even checken :)

Laatst bewerkt:
volgens mij heb je je laten misbruiken hoor:p ik denk niet dat jij die persoon in het egt kent? je moet egt voorzichtig zijn met mensen die je via het net leert kennen!!! het zal hoogstwaarschijnljik een virus zijn

Naar mijn idee heeft het niets met spyware / adware te maken.
Over het algemeen kun je dan je computer nog fatsoenlijk opstarten en wordt je dan getreitert, maar ik kan mijn computer niet eens meer opstarten, en het gaat mij nu even om systeem 1.
Met systeem 1 kan ik helemaal niets, ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren (upgraden eigenlijk: upgraden = alle belangrijke bestanden vervangen door nieuwe (lees: originele) bestanden) maar tijdens de installatie crasht de pc en start hij opnieuw op, en omdat hij daarna setup weer laadt, crasht hij weer en ik kan alleen maar toekijken.

En even tussen haakjes, "SFC /scannow" werkt wel, "SFC/ scannow" niet :P, SFC/ is geen programma, en op deze manier wordt scannow ook verkeerd opgevat ;) moet altijd met / of met - beginnen :)
(jaha, ik ben zo dom nog niet, alleen een beetje onhandig :))

Laatst bewerkt:
Ok, goed, sorry voor de double post, maar ik heb het nou zo geregeld, op systeem 2 (zonder setup problemen) lijkt het allemaal weer te functioneren naar behoren, ik zal eens kijken of ik dit kan bevestigen.
Systeem 1 leek mij niet meer te redden, dus heb ik de (50 gigabyte) schijf volledig over gezet op een andere (135 gigabyte) schijf, en ik zal de schijf afkomstig uit systeem 1 geheel formatteren, Windows opnieuw installeren en daarna de belangrijke bestanden terug plaatsen op de Windows en de Program Files mappen na natuurlijk.
Ik zal later bevestigen of het gelukt is of niet.

Jullie zullen nog van mij horen,
Sander

SFC was een typfout :). Parameters worden altijd met spatie opgegeven.

We wachten af.

Eindelijk succes geboekt :)

Tot nu toe gaat alles perfect, de installatie is gelukt en ik ben nou bezig met het terug zetten van bestanden en instellingen.
Ik ben helemaal gek op deze computer :) (systeem 3)
Hoewel hij niet de snelste is in ons midden, heeft hij wel de meeste klappen gehad en is de enige die het 1 jaar kan volhouden zonder opnieuw windhoos te installeren :)
3 ****a's voor deze computer:
****a,
****a,
****a,
:D sorry, dit moest er gewoon even uit.
Als jou docter jouw leven redt, ben je toch ook heel erg dankbaar :)

Let niet op onze "****a" hoor; komt voor de scheldwoordenfilter.

Ik zou voor "madamevanlichtezedenra" kiezen :cool:

Anyway; systeem 3? Ik zie helemaal geen systemen onder jouw naam?

Over dat scheldwoordenfilter:
ik zei h-o-e-r-a... is toch niks mis mee?
en die systemen: bij ons thuis staat een aantal systemen en om aan te geven over welke ik het op dat moment heb, heb ik ze een nummertje gegeven in plaats van:
"de computer waarop de setup van Windows XP niet meer zo goed wil draaien" of
"de computer die later in aanraking kwam met het bestandje en later dezelfde symptomen begon te krijgen" of
"de computer die nog niet in aanraking is gekomen met het bestandje en waarmee ik de hoofdschijf uit: "de computer waarop de setup van Windows XP niet meer zo goed wil draaien" heb geformateerd en terug heb gezet in "de computer waarop de setup van Windows XP niet meer zo goed wil draaien" waardoor ik opnieuw kon beginnen en de setup nu eindelijk wel goed draait" Snapt u? :thumb:

Achteraf bleek het bestandje gewoon een Trojan te zijn die niet opgemerkt werd omdat mij Kaspersky AV licensie was verlopen...
'k Heb een nieuwe gekocht en heb even gescanned, ja en toen kwam de aap uit de mouw:
Backdoor.Win32.Prorat.19.i (en nog 234 virussen e.d.)

Opgelost

Ok, op systeem 1 is het mij op de een of andere manier toch nog gelukt Windows XP er fatsoenlijk op te krijgen. En daarbij metten een goeie virusscanner (Kaspersky, wieh :D). en Systeem 2 hgeb ik alsnog schoon weten te krijgen door middel van Kaspersky, wieh :D.
En met mijn eigen computer gaat het ook ontzettend lekker nog steeds :). Maar dat komt waarschijnlijk door Kaspersky, wieh :D.
Conclusie: vraag = opgelost :), wieh :D

PS: sorry voor dat: "wieh :D" (uitspreken met een engelse 'w'), maar dat komt omdat ik gewoon blij ben ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan