Zeer groot probleem: wachtwoord vergeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crackslack

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
94
groot probleem ik wou mijn overbodig aanmeldingsscherm met wachtwoord weg omdat er daar toch geen wachtwoord voor nodig was, we hoefden enkel op ok te drukken.
dus ik uitgevoerd wat in deze thread stond: HIER
Ik ben naar 'run' geweest, dat uit die thread ingetoetst en dan dat vakje ontvinkt en op OK geklikt.
Toen ik mijn pc opnieuw opstartte vroeg mijn pc opnieuw een wachtwoord met als gebruikersnaam 'administrator'.
Nu weet ik helemaal niet wat dat paswoord zou kunnen zijn. We hebben twee accounéén van administrator en één op mijn naam maar ik heb voor geen van beiden ooit een wachtwoord gemaakt. Nu kan ik dus niet meer binnen in mijn eigen pc :( GROOT probleem dus. Hoe kan ik dit nu oplossen?
:8-0:

PS: ik maak nu gebruik van mijn nicht haar pc.
 
Laatst bewerkt:
Als je ipv administrator je eigen aanmeldnaam typt, en dan bij het password niets invult?
Gewoon enteren dus?

P.s., het is geen groot probleem hoor.
Er zijn zat mogelijkheden om alles weer aan de gang te krijgen.
In iedergeval ga je niets kwijtraken.
Zolang je niet formatteerd en niet zomaar herinstalleerd....
 
nee ik heb bij beide users blank proberen in te loggen maar dan meldt hij dat het paswoord of username niet klopt.

Ik heb ook all paswoorden die ik ooit gebruikt heb geprobeerd maar niks lijkt te helpen.
:eek:

ik kan dus enkel binnen in BIOS want windows laat me er niet in, ik zou dus niet weten hoe dit op te lossen :confused:

wat ik niet begrijp is hoe windows plots een wachtwoord vraagt zonder dat ik er één heb ingesteld. :8-0:
 
Dat zit zo:
Als je dat vinkje weghaalt, en op toepassen klikt, vraagt windows om de naam van de gebruiker die voortaan moet inloggen. Ook wordt gevraag om een password, ook als dat blanko is.
Waarschijnlijk heb je die vraag over het hoofd gezien.

Normaal gesproken zou je nu bij aanmelden met je eigen inlognaam in de pc moeten kunnen.
Dus probeer nogmaals je eigen accountnaam, incl hofdletters, leestekens enz. als die gebruikt waren.

Laat het password blanko als dat voorheen zo was.

Moest je voorheen bij de inlognaam gewoon enteren?


Er zijn nog vele mogelijkheden om je boeltje te redden.....
Windows is namelijk lek als een mandje.....
 
vroeger kwam er gewoon een kader op met:

Gebruikersnaam: (en dat was blanco)
Wachtwoord: (was ook blanco)

ok shut down details


ik hoefde gewoon op ok te drukken.
Nu werkt alles blanco laten niet en ook paswoord blanco laten gaat niet. Er is echt geen inkomen aan. lol :)
 
Ok, met een blanko gebruikersnaam wordt dat gedeelte link.
Naar mijn beste weten kun je tijdens de installatie van xp de gebruikersnaam niet blanko laten.
Probeer bijvoorbeeld eens een spatie, en password blanko.

Als je ging afsluiten, stond er dan "Weet u zeker dat u 'Crackslack' wilt afmelden? "

Wat stond er dan ipv 'Crackslack' ??
 
niks.gewoon aflsuiten, opnieuw opstarten of hybernaten.

ER was maar één account en de administartor. Wij maken nooit gebruik vn die account en we wisselen ook noiit van gebruiker.

sorry als ik niet veel details weet, maar ik let daar allemaal niet zo op :eek: had niet verwacht dat ik ooit in zo'n situatie als nu terecht zou komen :confused:
 
Ok, in het geval de gebruikersnaam blanko is, vallen een paar herstel-opties af.

Ik ga je nu de 1e optie vertellen (van 3) om weer bij je gegevens te komen.

Haal je harddisk uit je pc, en stop het als 2e harddisk in een werkende pc.
Let op de jumper master / slave.

Nu kun je met windows verkenner je documenten benaderen.
Maak een backup van je documenten en mails + adresboek.
(Weten hoe? Vraag maar....) .
Brand je documenten op cd-rom (of dvd).

Daarna harddisk terug in je eigen pc, en herinstalleren.
Maak in ieder geval een gebruikersnaam aan.
Password mag, hoeft niet.
Dat vinkje weghalen werkt prima, maar je moet wel opletten wat ie vraagt.

Na herinstallatie kun je je backup terugzetten.
 
Backup Outlook express win xp.
Zie bijlage.
 
Laatst bewerkt:
is er geen andere oplossing dan die harddisk uit te halen?
Het lijkt me link, vooral met mijn beperkte pc kennis :)
 
Nog iets: het zou geen drama zijn mocht ik mijn gegevens verliezen. Dit probleem zit op onze thupc onze belangrijke dingen staan op de laptop.
Dat formateren hoe zit dat dan? Hoe doe ik dat?
 
Heb je al eens geprobeerd om in veilige modus te komen? Je zal hier ook de vraag krijgen om een wachtwoord in te vullen maar dat kan je leeg laten. Misschien dat je daar je wachtwoord kan resetten.
 
nee nog niet geprobeerd. Zal ik zeker eens doen.
Ik moet nu afsluiten jammergenoeg.
Jullie horen nog van me, en hopelijk met goed nieuws :)

Bedankt voor de hulp tot nu toe.
Groetjes.
Emi
xxx
 
Account Administrator

Heb je al geprobeert om bij de gebruikersnaam administrator ook het wachtwoor administrator te gebruiken, dit is namelijk de default voor dit account.
als je hier dan eenmaal mee binnen bent kun je verder alles weer herstellen . grtzz 3XL
 
Er is nog een andere manier. Dan hoef je niet je harddisk te verplaatsen.
Dit is dus optie 2:

Herstellen "gecrashde" XP met behoud van data.
Deze actie duurt ongeveer 10 minuten.

Zie bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt de bijlage niet.
 
Laatst bewerkt:
@ Jozo:
Kun je de bijlage niet openen, of werkt de inhoud niet, als je hetgeen erin staat netjes uitvoerd?
Bijlage is gewoon een Microsoft Office 2000 WORD document.
 
@ Crackslack:
Lees eens mee in dit topic en volg mijn bericht van 29-03-2005 17:22.

Daar staat een uitleg over het vinkje en wachtwoorden waar je problemen mee zijn ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan