Zeer lage downloadsnelheid (5kb/sec)

• Onderwerp starter Onderwerp starter oply
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oply

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Hoi,
ik heb plots een zeer lage downloadsnelheid gekrgen meestal maar tussen de 2 en de 30 kb per sec terwijl ik een week geleden aan niet minder dan 450 kb / s downloade... wat moet ik doen om dit te verhelpen?

hartelijk dank,
oply

Tja, je geeft zeer weinig informatie. Kan nu echt van alles zijn. Provider al gebeld? Iets geinstalleerd? Router/modem al gereset? Firewall/poorten nagelopen? Waar download je mee/van? Speedtest al gedaan? etc, etc, etc...

Zoals hierboven al gezegt is we zijn wel meer informatie nodig:
- Ga eens naar www.speedtest.nl en voer daar de snelheidstest uit
- Zijn er meerdere pc's aangesloten op de internet verbinding? Zoja hebben die er ook last van?
- En heb je ook al eens gecontroleerd op virussen, spyware, enz?

wowla ic

okk kga proberen wat info te geven:

verbinding: adsl kabel en wireless
3 pc's op aagesloten 1 xp en 1 win 98 met kabel mij laptop met vista wireless

wat moet je nog meer weten?

owja ik gebruik kaspersky en bitdefender (op 2 verschillende pc's) en geen virussen en spyware aangetroffen ik scna elke week 1 keer alle pc's

speedtest zegt : 42.3 Kbyte / sec (= 338 kbps)

Laatst bewerkt:
Dat van die speedtest is dat op alle pc's (en laptop) ongeveer hetzelfde?

En verder had erbicom je ook wat nuttige dingen gevraagt.

uum

ja dat is zo op allemaal en hoe bedoel je firewalls nalopen provider bellen ik heb dit al eerder gehad en het was verdwenen na 3 dagen dat was omdat de provider problemen had met de server of zo we hadden toen ook geen internet maar nu heb ik dit al een week . . . en ik ben nog maar 15 dus ik ga echt niet de provider bellen hehehe

firewall en zo dinges settings nagelopen alles leek goed te staan . . .
misshien heeft het te maken met iets dat ik een week geleden of zo heb geïnstaleerd programma die Hamachi heet waardoor je via LAN online op cracked servers kunt spelen (met niet gekochte games dus) ik heb daardoor een aantal poorten moeten openzetten en toewijzen zodat ik Lan verbinding heb met het programma misshien kan dat wle het probleem zijn...

Laatst bewerkt:
Dat zou wel het probleem kunnen zijn.

Het kan zijn dat, dat programma constant een verbinding open houdt.
Start dit programma automatisch op? Zoja probeer dat programma eens te sluiten om te zien wat hij doet.

wel ik heb een nieuwe internet verbinding moeten aanmaken voor dat programma en het als primairre verbinding moeten zetten om de lan serves te kunnen zien en nee het start niet automatish op het programma zelf ik heb wle altijd die verbinding via lan mss moet ik die even uitzetten

en s kijken wat het geeft zodat ik maar 1 echte echte verbinding hebopenstaan

ok heb het net geprobeerd en heropgestart niets lijkt te zien veranderd

...

Laatst bewerkt:
Oja ik vroeg me ook nog af of de andere pc's ook deze trage snelheid hebben. Dus als je kunt probeer dan ook eens dat speedtest op de andere pc's.

Op deze manier kun je namelijk zien of dit snelheidsprobleem alleen op jouw pc aan de hand is of niet.

Hallo, ik wou ook nog heel ff wat ertussen zetten aangezien ik zelf ook Hamachi gebruik om lekker met m'n vrienden niet via die vervelende internet servers te gaan zitten maar gewoon lekker in een lannetje.. :thumb:

Maarehh..
1. Poorten open zetten bij hamachi? Heb ik echt nog noooooooit hoeven doen..
2. Als je hamachi uitzet dan is de verbinding van hamachi er nog niet uit, als je wilt testen of het aan die nieuwe verbinding ligt dan zou je toch echt hamachi eerst van je PC af moeten gooien. ( Start > Configuratiescherm > Software )
Dit is dan de meest betrouwbare manier om dit te testen, als je geen zin hebt om hamachi er af te gaan gooien zou je dit ook kunnen proberen : Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen en dan klik je met de rechtermuisknop op hamachi's verbinding en dan klik je op uitschakelen. Nu plaats je hamachi weer omlaag,
Geavanceerd > Geavanceerde instellingen.
Hopelijk helpt dit je weer.

DaveJR

Laatst bewerkt:
Vraag eens na bij je provider of je al over je datalimiet zit en je overgezet bent naar smallband.

owk heb dus hamachi verwijderd en niets is veranderd ...

@ mario

hoe vraag ik dat aan de provider of kan ik dat ook ergens zien?

Wellicht bij je provider op de site? Dat je daar in kunt loggen of klantenservice bellen.

Oply je hebt al eerder aangegeven liever niet de klantenservice te bellen gezien je leeftijd.

Maar zoals Mario ook al aangeeft kun je gewoon het makkelijkst even bellen. Op de website van de provider zal er vast wel een telefoonnummer beschikbaar zijn. En je zou natuurlijk ook je vader of moeder kunnen vragen hiervoor.

Aan die klantenservice vraag je vervolgens of zij aan hun kant iets kunnen zien dat jouw probleem (kwa snelheid) zou verklaren. Soms kunnen zij ook zien of je last hebt van een virus.

Al meer bekend?

Ik denk dat je zaterdag /zondag weer de normale snelheid hebt. Mocht dat het geval zijn heb je dus in oktober teveel dataverkeer gehad en je daarom terug gezet bent in snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan