zeer langzame verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesjesbedum

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Een lastige zaak : sinds een dag of 3 heb ik een hele langzame internet verbinding. Niet op 1, maar op alle 3 de netwerk-pc's. Zomaar, opeens.

Mijn provider (orange) geeft aan dat aan hun zijde geen problemen zijn.
Mijn modem geeft een downloadsnelheid van 6500 kbps aan ( dat is zoals het hoort te zijn)
De netwerkverbing tussen de pc's is ook prima.
Toch wil het met de werkelijke internetverbinding niet vlotten, downloadsnelheden van 2-3 kbps...
Ik heb alle pc's opnieuw gedefragmenteerd. Hitman pro gedraaid, op virussen gescand, drivers netwerkkaart geupdate, heb zelfs een ander modem geleend en die aangesloten.

Helaas allemaal zonder resultaat. Inmiddels begint het probleem me knap te irriteren: ik verdenk mijn provider van de oorzaak van de vertraging, maar omdat ik de beroemde livebox niet gebruik, maar een linksys router is uit die hoek geen zinnige hulp te verwachten.

Wie wil er even met me meedenken en heeft wellicht de gouden tip?

Laatst bewerkt:
  • Heb je een pc rechtstreeks op je modem aangesloten om te testen...?
  • Zit er nu wel of geen linksys tussen als router...?

Bedankt voor de reactie,

Het is een Linksys modem/router. Ik heb de PC rechtstreeks aangesloten.

- Henk

Oke @doesjesbedum,

• weet je zeker dat je het modem goed ingesteld hebt..?
  • als je een speedtest doet wat zijn dan de resultaten..?
  • is dit zomaar plotseling gebeurt..?
  • was er toevallig nog een fijne onweersbui bij jullie in de buurt..?

Ik noem zomaar even wat dingen op want het is natuurlijk vrij wazig dat je het eerst wel had met deze configuratie en nu niet meer.
Ik ga er tenminste vanuit dat het dezelfde configuratie is ;)

Het is een paar dagen geleden zomaar plotseling gebeurd en ook de instellingen zijn niet veranderd. We hebben geen onweer gehad. De resultaten van een speedtest zijn 30.3 Kb/s
dwz0c6.jpg

-Henk

Pfff een beetje stevig door trappen op de fiets en je brief is daar sneller dan het antwoord van je test :rolleyes:

weet je zeker dat je instelling in je modem goed staan, lijkt haast wel een DNS probleem
in de zelfde zin twijfel ik daar ook weer over.

zijn er nog gebruiker bij jou in buurt met de zelfde provider met hetzelfde probleem..?

Ik vraag wederom gewoon dingen, soms wil brainstormen zomaar een lampje laten branden

Bedankt voor het brainstormen, idd, soms gaat het lampje zomaar opeens branden..
Bij mij nu nog niet: dinsdagavond ontdekte ik dat ik geen lokaal nieuws meer kon zien via streaming video. Ook op de andere pc's werkte dat niet meer. ( te lage snelheid).
Ik heb niets veranderd aan de instellingen van de router/modem, en ook niet aan de pc's.
In de buurt is niemand met dezelfde provider. Die provider houdt zich van de domme, maar ik denk dat er ergens een filter te strak staat afgesteld of zo. Of er is "zomaar"ergens een restrictie in de router geslopen, maar ook met een andere router blijft het probleem, dus dat sluit ik eigenlijk uit.

Ik denk in cirkels rond, vandaar mijn vraag.

Aan de pc's ligt het niet. ( alle drie in 1 x in de war geloof ik niet. Een windows update dan met een bug: sluit ik uit, 1 pc draait op vista en 2 op XP).

Modem dan maar: andere geleend en aangesloten: zelfde effect, dus dat is ook ok. wat blijft er dan nog over?

het ligt inderdaad niet aan jou pc want ik heb het zelfde probleem ook ik heb gebeld met orange en ze vonden het ook zogenaamd raar en zij hebben het probleem ook kunnen zien maar geen oplossing ze zouden mij later terug bellen maar jah nog steeds niets van gehoord

Vandaag maar weer gebeld met Orange. Zeer bereidwillige helpdesk medewerker getroffen. Via KPN snelheid getest. Die was OK. Kreeg de tip de Virusscanner uit te zetten en waarempel de internet snelheid was weer goed. Ik had een Avast scanner, deze even geupdate en alles werkt weer goed.

-Henk

mooi dat het opgelost is, zo zie maar weer altijd in de basis beginnen.

Heb je problemen, eerst alles uitschakelen en dan weer controleren, zelfs ik ben daar aan voorbij geschoten :rolleyes:

Maar zet je je bericht even op opgelost @doesjesbedum :p
succes verder met de verbinding

sinds ik die probleem heb gekregen heb ik alles gewist 1 voor 1 en werkte niet ik heb het geformateert werkte ook niet dus heb ik voor de 10de keer ofzo gebeld maar jah toen zeiden ze dat de technische dienst langs zou komen en dat ze nog voor dat zouden bellen maar nog steeds niets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan