Zeer onbetrouwbaar draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

HilbertStam

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Hallo,

Wij kampen al jarenlang met het probleem dat onze draadloze internetverbinding zeer onbetrouwbaar is. Het valt elke 5 minuten wel 20 seconden uit, dit is bij alle apparaten het geval. Met kabel werkt het echter prima. Ik denk dat het aan het modem ligt maar aangezien ik er weinig verstand van heb zal ik het even navragen. Waar kan het aan liggen?

Alvast Bedankt,
Hilbert

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.png

Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje

Indien het op alle apparaten is ......welk merk en type modem en router of modem/router is het?

Bekijk bijlage results.txt.txt

Bestand was blijkbaar ongeldig dus ik post het maar zo:

Pinging google.nl [74.125.136.94] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.136.94: bytes=32 time=18ms TTL=48
Reply from 74.125.136.94: bytes=32 time=16ms TTL=48
Reply from 74.125.136.94: bytes=32 time=17ms TTL=48
Reply from 74.125.136.94: bytes=32 time=17ms TTL=48

Ping statistics for 74.125.136.94:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 18ms, Average = 17ms

Heb het kanaal net veranderd naar een ander kanaal, maar dat had geen effect. Toen nog een keer veranderd maar toen kreeg ik weer een uitval. Geen effect dus.

Het valt elke 5 minuten wel 20 seconden uit, dit is bij alle apparaten het geval.

Dat lijkt me nogal kras. Toelichting graag (welke apparaten, symptomen etc.)

Tijs.

Alle apparaten die internet gebruiken (Laptops, Pc's, mobieltjes etc.), Symptomen zijn dat het internet de hele tijd uitvalt. De ene tijd meer dan anders en de ene keer langer dan de andere keer.

Indien in de buurt veel gebruik wordt gemaakt van die 2,4GHz band dan zou het zomaar kunnen of de WIFI in de modem/router is van een matige kwaliteit.
Heb zelf een ESC3925 modem/router waarvan het wifi deel knudde is, na 2 mtr werd het signaal al minder en na 5mtr was het weg, die als bridge met nu een dual-band router erachter tot wel 50mtr. buiten een prima bereik.

http://www.wirelessinfo.be/index.php/wifi/pages/freq24
Die Jan Mulder snabbelt ook overal bij hè.:)
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/voor-en-nadelen-5-ghz-dualband-routers/

Ik neem aan dat de router zelf niet wordt (over-)belast met downloads etc.?
Ik vind het namelijk nogal vreemd dat bedraad er geen enkel probleem zou zijn.

Tijs.

Tsja, dan begin ik het apparaat te verdenken.
Mogelijk inderdaad (zoals Lange Pier voorstelt) een dual-band breedband router kopen en díe gebruiken en de wifi van de Thomson uitschakelen en de Thomson in bridge modus configureren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan