Zeer oude boxen aansluiten op tv/pc/mp3 speler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kvermeiren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik heb 2 paar oude boxen staan die ik zou willen aansluiten op men tv/pc of mp3 speler. Ze zijn aangesloten op een oude radio.

Uit de boxen lopen een rode en een zwarte draad met waar aan het einde een beetje plastiek af is waardoor er contact is met de radio. Aan de achterkant van de radio kan je de draden er gewoon insteken en ze vastklikken.

Op de achterkant van de boxen staat ook nog "IMPEDANZ : 4 Ω"

Ik dacht eraan om die de rode en zwarte kabel aan een mannelijke 3.5mm jack vast te maken. Al weet ik niet of dit wel gaat want de boxen worden van stroom voorzien via de zwarte draad als ik het goed heb en waarschijnlijk voorziet die 3.5mm jack niet genoeg stroom daarvoor.

Wie weet raad? :)

Laatst bewerkt:
Rood en zwart is gewoon de + en - pool (weet niet of ik de correcte volgorde aanhoud).
Inderdaad via die draadjes wordt het geluid doorgegeven naar de speakers en tegelijkertijd ook gevoed.
De impedantie van 4 Ohm is normaal en is verder niet echt belangrijk om de speakers aan te sluiten. Maar hoe je die draadjes vastmaakt op een 3,5mm stekker weet ik zo ook niet, wellicht vind je via Google iets.

Boxen worden niet van "stroom"voorzien....

Als het je lukt een juiste stekker te solderen dien je de rode op de middenpen te zetten en de zwarte op de mantel.
Andersom zal ook werken.maar dan trekt je speaker naar binnen toe.
houd maar eens een batterij tegen de draden.
1 draad op de plus pool en 1 op de min pool.en kijk dan naar je spaeker....:D

Vraag is wel of je mp3 speler het aankan....:-)

Boxen worden niet van "stroom"voorzien....

Als het je lukt een juiste stekker te solderen dien je de rode op de middenpen te zetten en de zwarte op de mantel.
Andersom zal ook werken.maar dan trekt je speaker naar binnen toe.
houd maar eens een batterij tegen de draden.
1 draad op de plus pool en 1 op de min pool.en kijk dan naar je spaeker....:D

Vraag is wel of je mp3 speler het aankan....:-)

Het solderen stukje gaat over de draden solderen aan een 3.5mm jack?

Zou men tv het wel zeker aankunnen of is dat ook niet zeker?

En kan ik de 2 boxen dan op 1 jack solderen of maar 1 box per jack?

Ja het solderen ging over de jack...(prielwerk)

Of je tv het aankan?Heb je uberhaupt wel box aansluitingen op je tv??

En of ze beide kunnen is afhankelijk van het slot(jack vrouwjte)of ie meerkanaals is.
Dan gaan er dus 2 rode op een aparte pen en 2 zwarte..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan